Bandskotarprojekt är en bättre väg än förbud

Svara  2 inlägg  935 visningar  1 följer
Användarvisningsbild

Bandskotarprojekt är en bättre väg än förbud

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325987 Herman Sundqvist tar bladet från munnen https://hermansundqvist.wordpress.com/2 ... an-forbud/
/Niklas

TS
PW
Användarvisningsbild

Re: Bandskotarprojekt är en bättre väg än förbud

#326055 viewtopic.php?f=21&t=16676&start=15#p223968
molnia i tråden "Dröm-miniskotare skrev:10 tons skotare som är ca 2,20-2,30 bred. kan skifta mellan hydrostatisk drift i skogen och mekanisk på väg. det går ju snabbare att sträcka kranen än att köra närmare, vill därför ha en mycket stor kran. kan mycket väl tänka mig att ha stödben för att klara av kranen. ska vara byggt så att driften inte går när benen är nere. kan inte bestämma mig om kranen ska vara på taket eller inte. maskinen ska vara kort och ha flexibelt lastutrymme, bla så ska stöttorna och staketet vara höj och sänkbart. vid början av lass så är det lågt, slippa lyfta gripen högt. 8hjulig helst med pendelarmar, och bandställ under buken. Så när man sänker ner maskinen med pendelarmarna så får man ännu mindre marktryck.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Förbud mot rotbenskapning? av Niking - ons 26 sep 2012, 02:13
i Skogsnyheter

12
16 svar
4979 läst
av Bertilsson     
fre 28 sep 2012, 08:04
Miljöproblem löses inte med förbud av Niking - ons 17 feb 2016, 00:39
i Skogsmiljö och Trädlära
0 svar