Skogsmiljö och Trädlära

Barrträd hotas av utrotning

14 inlägg 8208 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Barrträd hotas av utrotning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

   TS
Användarvisningsbild

Re: Barrträd hotas av utrotning

JensSkoog  
#233980 Oträvlig läsning! Undrar vad klimaändringerna har för betydelse i det. Interessant artikel här: http://www.storm.no/nyheter/de-norske-a ... 06860.html
Kan vi snart glömma av hela vintern?

Avatar Fallback

Re: Barrträd hotas av utrotning

NomagS  
#237177 http://mobiltelefoni.tv/2013/09/12/chem ... s-och-dor/

kolla på detta!! har här hemma i mina trakter upptäckt att tallarna blir fläckiga m.m. vårat plommonträd tappade sina löv i mitten av juni. Chemtrails har en stor åverkan på våran natur. så ni kan juh i alla fall ta o kika på detta??

Användarvisningsbild

Re: Barrträd hotas av utrotning

JörgenO  
#237180 Intressant och skrämmande... de två första länkarna.

Den som vill veta allt om Chemtrailförespråkare kan roa sig med den här klassiska intervjun med en kemikalieknaprande (min misstanke) miljöpartist
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GT_dGITzzOU[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Barrträd hotas av utrotning

Blivande snickare  
#237181 Fy fan! :surp:
Det där har jag inte ens hört om! :surp:

Avatar Fallback

Re: Barrträd hotas av utrotning

Blivande snickare  
#237182 Ja hon var ju lite skojig... Undrar vart dom får allt ifrån! :lol:

Avatar Fallback

Re: Barrträd hotas av utrotning

Heriani  
#237185 Jag tror det finns nog med miljö- och klimatproblem att oroa sig för utan att desutom ge sig in på pseudovetenskap som chemtrails. :)

http://contrailscience.com/how-to-debun ... /#more-948

Användarvisningsbild

Re: Barrträd hotas av utrotning

anersimyra  
#237275
NomagS skrev:http://mobiltelefoni.tv/2013/09/12/chemtrails-over-stockholm-trad-och-vaxter-skadas-och-dor/

kolla på detta!! har här hemma i mina trakter upptäckt att tallarna blir fläckiga m.m. vårat plommonträd tappade sina löv i mitten av juni. Chemtrails har en stor åverkan på våran natur. så ni kan juh i alla fall ta o kika på detta??
Artikeln innehåller inte enbart lögner och fria fantasier. Exemplen på trädens skador kan lätt förklaras av andra orsaker än lönnliga utsläpp från hemliga flygplan :lol: :lol: Människor har i alla tider haft behov av tro på olika religioner, tomtar, troll, knoll, tott, fan och hans moster. Men rolig läsning är det i vart fall.. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Barrträd hotas av utrotning

Skogsforskare  
#237278 Detta var bland de mer vildsinta konspirationsteorierna jag har hört på ett bra tag. Det som alltid förvånar mig är att det finns folk som faktiskt tror på sånt här, trots att det är väldigt enkelt att förklara och visa att alltihop är fel.
Planeten X som sägs följa solens bana är exempelvis en omöjlighet. Hur skulle en himlakropp kunna ligga still nära solen så att den alltid ser ut att följa solens bana, utan att dras in i solen och brinna upp? Och om den låg så nära solen, hur skulle vi kunna se den? En planet måste ju vara solbelyst för att synas, på samma sätt som månen. Den måste alltså i så fall alltid ligga bortom solen, så att vi ser den belysta sidan, men hur ska man kunna se den i dagsljus, när solen skiner? Vi ser ju inga andra himlakroppar när solen lyser...

Resten som miljöpartisten pratar om är lika omöjligt och absurt. Det är inte ens pseudovetenskap utan bara vilda konspirationsteorier.

Användarvisningsbild

Re: Barrträd hotas av utrotning

anersimyra  
#237280 Men dom "avslöjande" bilderna på de sjuka träden visar ju utan tvekan på att det är sant !! @-) :shock:

Avatar Fallback

Re: Barrträd hotas av utrotning

Blivande snickare  
#237282
anersimyra skrev:Men dom "avslöjande" bilderna på de sjuka träden visar ju utan tvekan på att det är sant !! @-) :shock:

Jovisst, det är ju helt otroligt att endel träd släpper löven tidigare än andra! :lol: :wink:
Jag fattar inte ideén med en "planet x". Om den fanns så varför skulle vi inte få se den?
Skogsforskares förklaring är väldigt bra, saklig å välskriven :smile:

Användarvisningsbild

Re: Barrträd hotas av utrotning

anersimyra  
#237284
Blivande snickare skrev:
anersimyra skrev:Men dom "avslöjande" bilderna på de sjuka träden visar ju utan tvekan på att det är sant !! @-) :shock:

Jovisst, det är ju helt otroligt att endel träd släpper löven tidigare än andra! :lol: :wink:
Jag fattar inte ideén med en "planet x". Om den fanns så varför skulle vi inte få se den?
Skogsforskares förklaring är väldigt bra, saklig å välskriven :smile:
Gud kanske bor på planeten och vill inte vi ska veta hur bra han har det, kanske han vill dölja ett svartbygge eller två. :surp:

Avatar Fallback

Re: Barrträd hotas av utrotning

Blivande snickare  
#237286 =)) =))

Avatar Fallback

Re: Barrträd hotas av utrotning

protwia  
#237453 Otrevlig läsning som sagt det där.. Att överexploatering av vissa arter är en faktor är ju exempelvis ingen förvåning. Förhoppningsvis så kommer väll lite ordning och mer kunskap om utbrednad av skadedjur och sjukdomar med tiden och då inte från pseudovetenskapliga källor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).