Skogsmiljö och Trädlära

SNF är kritisk mot den svenska modellen

5 inlägg 2735 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

SNF är kritisk mot den svenska modellen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: SNF är kritisk mot den svenska modellen

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121609 Vem bryr sig? SNF har målat in sig i en hörn med att vara rabiat emot precis allting. Har blivit 70- tals tokvänster av dem. Vad säger de fina naturkunniga människor som var SNF ifrån början? Finns de kvar i föreningen?

Avatar Fallback

Re: SNF är kritisk mot den svenska modellen

Bengt.Svensson  
#121625 Ordföranden i SNF har åtminstone kopplat sitt ansikte till ordet "Nej" - så fort han visar sig i massmedia så vet man redan innan inslaget att han är mycket kritisk till någonting. Vid skattesänkningen på gödsel så var han mycket kritisk och menade att det kommer att leda till ökat näringsläckage. Enligt statistik från Naturvårdsverket har kväveläckaget minskat med över 30%, mycket tack vare utbildning ("Greppa näringen") och inte pga punktskatt. Dock inte ett ord om att man gjort en bra insats eller eventuellt kan få lite "cred" för det genom minskad skatt.

Håller med föregående inlägg; är man konstant negativ till allt så binder man ris åt egen rygg.

Användarvisningsbild

Re: SNF är kritisk mot den svenska modellen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121728 Fast nu går Sveaskog till motangrepp och försvarar den svenska modellen http://www.atl.nu/Article.jsp?article=6 ... 0skogsbruk
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: SNF är kritisk mot den svenska modellen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121786 Jag tycker Skogsola formulerade det hela klockrent.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).