Sågverk (mindre)

Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

11 inlägg 14003 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

Torbjörn Johnsen  
#468357 Som komplement till Logosols kedjesågar i olika utföranden har de även sålt Norwoods bandsågar. Nu kommer Logosol med en ny, egenutvecklad och svensktillverkad bandsåg som släpps på marknaden: Bandsågverket B751.
Det kan levereras med 13 hk bensinmotor eller med två olika elmotoralternativ, 4 eller 8 kW.
Läs mer om B751 här på Logosols sajt


Senast redigerad av Torbjörn Johnsen ons 31 jan 2018, 03:47, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

Torbjörn Johnsen  
#468485 Nu finns även en lite video-teaser uppe:

   TS
Avatar Fallback

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468905 Där är det ju, har letet på Logosols hemsida med jämna mellanrum. De visade det ju på Elmia,
de tyckte jag skulle slå till på ett men man är ju lite skeptisk när det är en helt ny produkt.

Avatar Fallback

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

nylundh  
#492082 Jag är väldigt intresserad av denna bandsåg!! Då jag har börjat att fundera på att köpa ett bandsågverk till nästa vinter. Är det någon här som har et B751 ?

Användarvisningsbild

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

Granstorp  
#492097 Jag har också lusläst allt om denna såg, men det finns inte mycket ris eller ros att finna på nätet ännu! Även om det finns någon barnsjukdom i början så tror jag Logosol är väldigt måna om att fixa detta snabbt och smärtfritt under sin lansering!

Avatar Fallback

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

nylundh  
#492144 Det ser väldigt gediget ut! Men jag har ingen praktisk erfarenhet av bandsågverk. Det brukar ju sägas ”ser det bra ut är det bra” [emoji3]

Avatar Fallback

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

Doc's Wood  
#492171 Samma här! Tänkt mig ett bandsågverk till våren/sommaren. Forskar runt mest hela tiden och har också fastnat lite för just B751:an. Någon som vet lämplig mässa att rekommendera där flera utställare brukar visa upp sig? Tänkt besöka Logosol i Härnösand men risken är att man "bara slår till"..

Avatar Fallback

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

Flax12  
#493997 Läser på på logosols hemsida att dom även lanserar en något större bandsåg B1001. Bara bilder än så länge. Aviserar också att det ska komma en hel del tillbehör under 2018. Verkar satsa på elstyrning istället för hydraulik.

Användarvisningsbild

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

Bax  
#494061 Förut brukade både Logosol, Wood-Mizer och Bamsesågen vara på Rättviks marknad, men hur det är nu vet jag inte.

Användarvisningsbild

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

teed  
#494456 Jag har testat både B751 och B1001 och jag tycker att dom slår allt i samma prisklass. Många små fina detaljer som bara finns på mycket dyrare sågverk.

Avatar Fallback

Re: Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg

Robur Clivus  
#710534 Finns det någon som har mer erfarenheter av dessa sågverk, hur håller de i konkurrensen med andra sågverk i liknande klass?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).