Sågverk (mindre)

Någon som har Logosol M5 (M2-M6)?

1 inlägg 3103 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Någon som har Logosol M5 (M2-M6)?

Jbergman  
#461271 Hej,

Jag köpte en Stihl 064 och det följde med en släde till vad jag antar är en logosol M5.
Nu har det blåst ned några lärkar som sparades vid en avverkning, dessa är jag sugen på att såga upp, därav min fråga.

Jag tänkte kolla om det bär sig att tillverka en egen linjal till denna släde då meterpriset annars hamnar över 2000kr. innermåtten på släden verkar vilja ha en linjal som är ca 142mm på bredden där slitplasten sitter samt 4mm tjock, för att sedan gå ned till ca 130mm på bredden. Profilen ser ju ut så här: http://www.logosol.se/store/media/catalog/product/cache/2/small_image/250x250/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/o/logosol_sawmills_accessories_extensions_7681.jpg
Stämmer dessa mått med den linjal som logosol säljer (Jag är alltså ute efter toleranserna kan man säga, så att det inte blir för tight alt för glappt?) Om jag förstår det rätt är det samma linjal mellan M2-M6.

Hoppas på hjälp av någon mätglad logosolägare !

/JB



   TS
Woodmizer sågverk
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar