Sågverk (mindre)

Lagringslösningar

3 inlägg 2177 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lagringslösningar

grimm  
#412117 Hej!

Någon som vet av något bra lagringssystem om man sågar fram en del brädor och plank hemma? Gärna flera plan.



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Lagringslösningar

grimm  
#412257 Ingen som sitter inne på lite kunskap?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lagringslösningar

Vardon  
#412264 Efter att ha flyttat runt ett antal kubik hela sommaren kan jag dela med mig av mina erfarenheter.

Skriv på brädan om det är tall eller gran. Behöver inte vara trivialt att skilja dem åt i halvdunkel etc.

Strölägg. Även om det är snustorrt så strölägg. Då får du en fin stapel istället för en hög med brädor. Alltid långa brädor längst ut som ströna kan vila på. Är det torrt kan man gott lägga 3 på höjden mellan ströna.

Sen är det väl mest en plats fråga. Bäst är om man kan ha allt dimensionssorterat. Annars håller jag helst tjocklekssorterat. Har gärna en hög med korta brädor för alla såna här småprojekt när man behöveren brädbit.

Gaffelställ kan ju vara en lösning men tror det snabbt blir fullt. Annars är det väl att bygga upp mellan typ takstolarna för att få flera plan, men blir snart tungt med.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).