Sågverk (mindre)

Logosol vattenkylning kedja

8 inlägg 7304 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Logosol vattenkylning kedja

Jorm  
#339044 Någon som gjort egen vattenkylning till sin solosåg? Jag tänker närmast på bensindriven såg, tacksam för tips!



   TS
Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Logosol vattenkylning kedja

Esignman  
#343694 Jag har byggt vattenkylning till min farmers sawmill. Har en ms-661 på den och det funkar riktigt bra. Märks stor skillnad på värmen i kedjan. Inga problem med att kedjan förlängs av värmen när man kör hårt längre. Ska försöka ta några bilder på skapelsen.

Användarvisningsbild

Re: Logosol vattenkylning kedja

Jorm  
#343719 Det vore kanon om du kunde lägga upp några bilder Esignman[emoji106][emoji106]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sv: Logosol vattenkylning kedja

Esignman  
#343784 Bilder
Såhär har jag byggt. Rätt enkelt av avloppsdelar och vattenrör. Reglerar flödet med ventilen.

Avatar Fallback

Re: Logosol vattenkylning kedja

Qkeeper  
#343811 Smart bygge \M/

Användarvisningsbild

Re: Logosol vattenkylning kedja

Jorm  
#344146 Verkar vara både enkelt å driftsäkert, smart lösning! Tack för tipset!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Logosol vattenkylning kedja

blev  
#344222 Jag har också byggt en enkel lösning med hävert kolla denna länk http://naslundstra.se/onewebstatic/705e ... ylning.jpg

Användarvisningsbild

Re: Logosol vattenkylning kedja

Esignman  
#344223 Det var din lösning jag hittade någonstans på nätet och modifierade innan jag byggde min. Så tack för inspirationen

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar