Sågverk (mindre)

köpa nytt bensindriven bandsåg

4 inlägg 6850 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

köpa nytt bensindriven bandsåg

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284434 Jag har sålt mitt logosol m7. Tröttnade totalt på slitet när jag blockade timmerblock, själva rälsen va ivägen enligt min åsikt, å för hög arbetsställning när man skall vända blocken... det är en sak när man sågar bräder å plank, då var det perfekt att ha den arbetshöjden.
Men nu till min fundering.
Jag skall istället köpa ett bandsåg verk, med bensindriven för att kunna såga lite varstans...
Jaf sågar ett el två traktorlass per år å behöver kunna såga 5.5 m block iaf, gärna längre.

Budgeten ligger på ca 50-60+moms men gärna billigare.

Har sett weklas är det nått på ha?
Är glad för tips ang bandsågverk för dessa pengar ca å gärna erfarenheter.



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: köpa nytt bensindriven bandsåg

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284874 Är det ingen som har erfarenheter? El sett weklas såg? Hur kännsliga är bladen å kan man slipa alla sågblad?

   TS
Användarvisningsbild

Re: köpa nytt bensindriven bandsåg

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284892 Har just köpt en Wood-Mizer LT15 med bensinmotor, känns bra.
Den är en smula dyrare än din budget men kanske värt att kolla in: http://www.mekwood.se/

Användarvisningsbild

Re: köpa nytt bensindriven bandsåg

Seb macahan  
#284893 Jag har tittat på Weklas sågverk. Enligt mig är det "dinkey toys". Jag tror du blir besviken om du jämför med Logosol som har bra kvalitet.
Jag skulle köpt ett Weklas istället för de Logosol M7 vi har i firman men det var rangligt och ostabilt och allt kändes billigt och för klent. Jag kommer i stället att vänta ett tag o gå på Logosol Lm pro.
Weklas=typ Källfri tycker jag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).