Sågverk (mindre)

Knapp på Logosol E37 drivning

13 inlägg 8632 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Knapp på Logosol E37 drivning

ingvarjohansson  
#280597 Jag undrar vad det är för en knapp (eller vad det nu ska vara) som sitter till höger om 3-fasintaget på E37-matningen på Solosågen. Jag har precis köpt en begagnad Solosåg och kan inte se att denna "knapp" finns med i manualen till E37. Det sitter en liten plasttuta över den och plasten har råttorna gillat så jag måste skaffa en ny tuta. Men vad är den till för? Tacksam för svar.



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

JPW  
#280614 Jag har en helt ny E37, men jag tror inte det finns någon knapp på samma sida som intaget... Har du kanske en bild på resterna efter musfesten?

Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

ingvarjohansson  
#280634 Det kanske inte är en knapp, men inuti plasttutan döljer det sig något och jag vet inte vad det är. Men jag ska ta en bild nästa gång jag är vid sågen och lägga upp här...tack förresten för kommentaren.

   TS
Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

JPW  
#280680 Jag tror att det är en automatsäkring för 220V-uttaget till en extra kylfläkt på E-modellerna. Se bilden nedan som jag klippt ur pdf:n med bruksanvisningen för E37 (finns att ladda ner från Logosols websidor):

E37AutFuse.png

Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

Rolfnilsson400  
#280727 Jepp det är en automatsäkring,

Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

ingvarjohansson  
#280766 Jag har skruvat isär och tagit foton.

   TS
Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

ingvarjohansson  
#280768 Det är säkert som ni skriver att det är en säkring. Frågan är om man kan gå till en el-firma och köpa en ny plasttuta.

   TS
Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

ingvarjohansson  
#280770 Jag ska ladda ner bruksanvisningen från hemsidan, Jag har en pappersvariant men säkringen finns inte med på den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

JPW  
#280789 https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=0

...men där är det nog lite som att leta i en höstack!

Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

åberg  
#280800 E-T-A 106-P10 3 ampere: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=33-074-14&toc=0

E-T-A tätningshuv X201 285 01: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=33-074-28

Kan det vara nåt sånt kanske? :smile:

Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

ingvarjohansson  
#280860 Tack så mycket för svaren. Jag har också tänkt på ELFA och åberg det är säkert rätt tätningshuv som du har hittat åt mig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

ingvarjohansson  
#280943 På knapparna B1 B2 B3 B4 sitter det också plasthuvar som ska skydda mot vatten. jag vill byta dem också och har varit på två elfirmor idag och frågat efter nya, men det hade de inte. Någon som vet något?

   TS
Avatar Fallback

Re: Knapp på Logosol E37 drivning

ingvarjohansson  
#283784 Jag har köpt grejor nu från Logosol så nu är det bara att montera och provköra

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).