Sågverk (mindre)

E37 friction från Logosol

6 inlägg 6392 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

E37 friction från Logosol

ingvarjohansson  
#280596 Jag har precis köpt en begagnad Solosåg med elsåg och E37 framdrivningen. På boxen med strömbrytarna sitter det några skydd över stgrömbrytarna som ska skydda mot att vatten ska komma in. Tydligen är det så att dessa skydd är begärliga för råttorna för de har gnagt på dem. Är det någon som vet om det är standarskomponenter så jag kan gå till en välsorterad elfirma och köpa nya skydd, eller är det special för Logosol aå jag måste köpa nya från dem? Tacksam för svar.



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: E37 friction från Logosol

ingvarjohansson  
#280771 Jag har skruvat isär och fotat. Det är de här plasttutorna över knapparna som behöver bytas eftersom råttorna har gnagt på dem.

   TS
Avatar Fallback

Re: E37 friction från Logosol

mannen  
#280774 Jag har aldrig sett några liknande knappar och ändå tycker jag mig ha sett en del olika modeller.
Kolla på baksidan av tryckknapparna om det inte finns något tillverkarnamn eller liknande, det ökar dina chanser att hitta något liknande.

Skulle du inte hittar något lock som passar direkt och om Logosol är hutlöst dyra så kolla med någon elfirma om dom inte har något annat tryckknappssystem som skulle fungera.
Monterar de dit typ Schneider, Siemens eller ABB så är det inga problem att få tag i lämpliga grejor senare om det skulle behövas.

Avatar Fallback

Re: E37 friction från Logosol

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#280776 Kan heller inte minnas att det var 4 knappar på min Solosåg M7?

Var bara start o stoppknappar.

Avatar Fallback

Re: E37 friction från Logosol

Midgård  
#280846
Flisaren skrev:Kan heller inte minnas att det var 4 knappar på min Solosåg M7?

Var bara start o stoppknappar.


Det är start och stoppknappar för sågaggregatet och elmatningen, alltså 2 knappar för vardera.

Avatar Fallback

Re: E37 friction från Logosol

ingvarjohansson  
#283785 Jag har köpt grejor nu från Logosol så nu är det bara att montera och köra!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar