Sågverk (mindre)

Wood-Mizer med SW-10

7 inlägg 7921 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Wood-Mizer med SW-10

Tor-Arne  
#233528 Hej
Jag har just ställt upp ett Wood-Mizer LT15 med SW-10 måttställningsenhet.
När jag ställer in 25mm så blir det 22mm, alla bräder blir samma men fel. Någon som upplevt samma problem?



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer med SW-10

josip  
#233571 Menar du att varje bärda ur samma stock blir 22mm fast du ställt in 25mm?
Har du ställt in sågsnittets tjocklek? Minns tyvärr inte hur man gör, men det står i manualen. Normalt skall det väl vara 2mm, åtminstone med woodmizers blad.

Har du testat att köra auto-kalibreringen?

Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer med SW-10

Tor-Arne  
#233575 Ja, alla blir 22mm. Jag har ställt in 2mm men det verkar som den inte tar det. Ska prova i morgon med 0 och ett högt värde och se om det blir skillnad. jag har kört autocal och det blev ingen skillnad

   TS
Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer med SW-10

josip  
#233585 Låter som om du borde ta kontakt med importören / tillverkaren, åtminstone ifall det är garanti på den.

Om du ställer in 53mm, blir det 50mm då, och 103 blir 100? Dvs är felet konsekvent? I så fall måste det ju nästan vara någon inställningssak trots allt.

Jag antar att du har kollat att bladet ligger helt parallellt med bordet? Och bordet är rakt? (och bladet i skick) Fel på bladet eller dess inställningar brukar ju leda till olika tjocka brädor, så knappast är det väl det som är felet. Jag bara försöker komma på alla ställen där det kan bli fel.

Hoppas du kommer på det!

Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer med SW-10

Tor-Arne  
#233611 Jag kommer att köra massa tester i helgen, sågverket är helt nytt, monterade upp det i fredags, så det ska nog gå att få ordning på det.
7982

   TS
Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer med SW-10

Tor-Arne  
#234464 Nu har jag sågat några stockar och allt verkar funka, jag nollade sågbladskompenseringen och lade tillbaks den sedan funkade allt so det ska

   TS
Avatar Fallback

Re: Wood-Mizer med SW-10

jakobn  
#234766 Vad tycker du annars då? Positivt och negativt så här långt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).