Skogsekonomi

Sälja skogsfastighet å köpa ny

21 inlägg 9500 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sälja skogsfastighet å köpa ny

Lenny80  
#475132
bdulf skrev:Är det så pass stort att det går att klyva fastigheten?


Hur menar du? Är inte så insatt ja allt än. Totala arealen är 116 hk. Vi säljer bort 25 nu.

   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Sälja skogsfastighet å köpa ny

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475147 Den borde gå att klyva i två lika stora delar, så får du och syrran var sin och så kan hon göra vad hon vill med den.

Avatar Fallback

Re: Sälja skogsfastighet å köpa ny

Lenny80  
#475151
Mangan skrev:Den borde gå att klyva i två lika stora delar, så får du och syrran var sin och så kan hon göra vad hon vill med den.


Jo de går säkert. Men då ska de ju ändå styckas av å betalas höga summor för det. Vi är ju iaf överens om allt så därför har vi fortfarande allt tillsammans :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sälja skogsfastighet å köpa ny

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475164 Är nog långt mycket billigare och klyva en stor fastighet än att ge sig ut på marknaden och buda in en mindre!

Användarvisningsbild

Re: Sälja skogsfastighet å köpa ny

Göt  
#475173 Jag tror nog att du kommer undan billigare med att lösa ut din syster än vad det skulle vara att sälja och köpa ny fastighet. :-b

Avatar Fallback

Re: Sälja skogsfastighet å köpa ny

Lenny80  
#475179
Göt skrev:Jag tror nog att du kommer undan billigare med att lösa ut din syster än vad det skulle vara att sälja och köpa ny fastighet. :-b


Så kan de säkert va. Men har lagt ner tanken eftersom det inte blev nån skattelättnad . Hade sug på en fastighet i Härjedalen. Men får bli nån annan gång . Tack för svar!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).