Skogsekonomi

Köpa skog utan eget kapital

115 inlägg 146715 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa skog utan eget kapital

machonisti  
#351112
jannee skrev:Men jag är det :oops: , vore kul med så stora marker och inte mer än 6 - 7 miljoner i skuld, för det är väl där det ligger. :?:

Men skuldfri vid försäljning...kanske?

Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Köpa skog utan eget kapital

Vedproducent  
#351124
machonisti skrev:
jannee skrev:Men jag är det :oops: , vore kul med så stora marker och inte mer än 6 - 7 miljoner i skuld, för det är väl där det ligger. :?:

Men skuldfri vid försäljning...kanske?

Skuldfri vid försäljning ja. Fast aktier då och inte skogen. En miljon av ursprungslånet har jag handlat lite med som idag är värt i underkant av de 6-7 miljoner som nämndes och det räcker för att bli skuldfri.

Avatar Fallback

Re: Köpa skog utan eget kapital

Umea  
#351211 #351072

Grattis Vedproducent till så mycket skog !

Hoppas du får vara frisk och pigg och länge får glädjas åt din skog.

Bästa hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Köpa skog utan eget kapital

Vedproducent  
#351222
Umea skrev:#351072

Grattis Vedproducent till så mycket skog !

Hoppas du får vara frisk och pigg och länge får glädjas åt din skog.

Bästa hälsningar från Umeå

Tack! Men det finaste jag har är snart 17 månader. Det är mer betydelsefullt än att ha mycket skog.

Avatar Fallback

Re: Köpa skog utan eget kapital

Umea  
#351327 Så Roligt !! Stort Grattis till Dig och din familj !



Med Vänliga hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Köpa skog utan eget kapital

HenryNillssen  
#512979 Spontant skulle jag säga nej...

Har du inte hyffsat med stålar att trycka in själv så får du inte lån då så stor del precis som Ingvar konstaterar går att slutavverka och därmed är värdet borta, denna tablett visar det maximala beloppet av lånet.

Var väl en artikel om just denna problematik i Atl förra veckan?

Sen upplever jag när jag kollar runt att marknaden på skogsfast är väldigt upphettad och många vill handla, så är det en bra skogsgård så driver oftast priset iväg en hel del över det man värderat den till (utgångsbudet)

Avatar Fallback

Re: Köpa skog utan eget kapital

Vilsten  
#512994 Kanske fel ställe att fråga men, på senare tid har det varit ett gäng nya användare som postat halv konstiga svar på gamla trådar. Ofta med någon form av länk.

Är det någon form av avancerade spam robotar?

Användarvisningsbild

Re: Köpa skog utan eget kapital

Torbjörn Johnsen  
#512995 Nej, det är nog snarare ”smarta” marknadsförare som försöker hitta bra ställen att placera länkar på. Moderator är informerad.

Avatar Fallback

Re: Köpa skog utan eget kapital

jannee  
#512997 Lite mellan tummen och pekfingret så tror jag det är så att om du har ett stadigvarande lönearbete och kan finansiera räntebiten med din lön kan du ALDRIG förköpa dig. Om det sedan är rätt väg är upp till dig själv.
Aktiekurserna har under de senaste 50 åren stadigvarande gått mer eller mindre rakt upp.
Hade jag själv satsat motsvarande pengar i RÄTT aktier som jag gav för min fastighet hade jag i dag varit f*n så mycket rikare gentemot vad jag i dag är - men vem kunde detta ana.

Avatar Fallback

Re: Köpa skog utan eget kapital

Hema  
#513021 Eller köpt bitcoin när det kom.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).