Skogsekonomi

banklån

13 inlägg 5354 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

banklån

Tonfisk  
#127925 Ska snart köpa föräldragården,det har nu börjat bli dax för att gå runt på bankerna.
Vad är viktigt förutom låg ränta givetvis.
Är det smidigt med e-bokföring?



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: banklån

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127930 Satsa allt på att få ner räntorna, strunta i de andra erbjudande om helkund, pluskund, guldkund eller allt vad det heter. Det är en fis i rymden jämförelsevis (om lånet är någorlunda stort).

Avatar Fallback

Re: banklån

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127931 Glöm inte Landshypotek. De ger antagligen de bästa villkoren om lånet är stort och säkerheten god.

Avatar Fallback

Re: banklån

Tonfisk  
#127938 Jag har varit hos handelsbanken,det är väl Landshypotek dom har.
Är det någon skillnad om man vänder sig till Landshypotek direkt?

   TS
Avatar Fallback

Re: banklån

haggloader  
#127944 Nä, Handelsbanken är stadshypotek!

Landshypotek är medlemsägt.

Avatar Fallback

Re: banklån

HÅkan N  
#128192
haggloader skrev:Nä, Handelsbanken är stadshypotek!

Landshypotek är medlemsägt.


Landshypotek har låga räntor ,Storbönder har sina lån där ,därför det är låg ränta.....

Användarvisningsbild

Re: banklån

Camwood  
#128196 Landshypotek är bra :grin: Du kan belåna fastigheten med ca 75% av marknadsvärdet till låg ränta :ugeek:
Nä ja jobbar inte på denna bank men jag är en nöjd kund :grin:

Avatar Fallback

Re: banklån

Lindianerna  
#128208 Vad har ni för räntor då??
själv har jag för J*^"^#a dålig ränta tycker jag!!! Har Swedbank 3-mån med 0,2% rabatt!
måste verkligen kolla runt bland fler!! för här lär det finnas pengar att spara!!

Användarvisningsbild

Re: banklån

Camwood  
#128219
Lindianerna skrev:Vad har ni för räntor då??
själv har jag för J*^"^#a dålig ränta tycker jag!!! Har Swedbank 3-mån med 0,2% rabatt!
måste verkligen kolla runt bland fler!! för här lär det finnas pengar att spara!!

Ränta är viktigt att tänka på men det finns andra aspekter att ta hänsyn till när man ska välja bank :geek:
Landshypotek med sina lokala kontor ( oftast små ) kan känna din dig och skogsfastighet mycket bättre än en storbank.
Det kan vara viktigt när du ska utöka och köpa din rågrannes fastighet tex, då kan du få låna på din trovärdighet som tidigare kund i banken :grin: Nä jag jobbar inte på Lanshypotek 8)

Avatar Fallback

Re: banklån

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128251 I de offerter jag fått har landshypotek aldrig varit bland de billigare.

/Nisse

Avatar Fallback

Re: banklån

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128254 Lokalt kontor är bra, men där jag bor har många andra banker förutom Landshypotek små kontor, tex Swedbank, Handelsbanken och SEB.

Avatar Fallback

Re: banklån

Lindianerna  
#128734 va ger ni för ränta då? har ni bunden på lång eller kort tid?
generellt tror jag vi är för trogna våra banker och det är banken mest vinnare på

Användarvisningsbild

Re: banklån

loppan  
#128735 Landshypotek rekomenderas,Däremor är Swedbanks (speedledgers) e bokföring värd varenda krona.
Lägger bara en bråkdel av tiden på bokföringen nu mot vad jag gjorde.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).