Grävmaskiner

Visst är det kul med avlopp.....

33 inlägg 20692 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Visst är det kul med avlopp.....

jannee  
#395933 På fosfaternas tid pågick tydligen någon process i septiktanken vilket gjorde att allt toapapper förintades, numera flyter detta ovanpå. Officiellt har jag infiltration dock äger infiltrationen rum under en stenkista, täckt med årtiondens trädgårdsavfall. :oops: Skogen i stenkistans närhet växer dock väldigt bra :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Visst är det kul med avlopp.....

Amatörhuggare 62  
#395944
1465850113_m_sketbrunn_005.jpg
Det finns många nya paragrafer.
Något heter

Hänsyn

Och särskild Hänsyn

Avatar Fallback

Re: Visst är det kul med avlopp.....

saekb  
#396002 Efter slamavskiljning led avloppsvattnet ofta till en infiltration eller markbädd. De skadliga avloppsvattenbakterierna och virus ska brytas ner i en syresatt zon innan de når grundvattnet (vertikalt skyddsavstånd). Finns inte denna luftade zon t.ex. stenkista (ligger ofta nere i grundvattnet) bryts inte bakterierna ner (mycket långsamt) och avloppsvattnet transporteras därefter i grundvattnets strömningsriktning och kan förorena nedströms liggande dricksvattenbrunnar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).