Grävmaskiner

Rullmatad klipp med kvistfunktion?

64 inlägg 54399 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rullmatad klipp med kvistfunktion?

kia  
#446056 Hej,Har inte hunnit skruvat så mycket mer men funderat lite ,Det finns ju en del vinklar som ska förbättras för att underlätta matningen.
Har även klurat på en fri hängnings lösning men som vanligt är det ju ekonomin som styr man har ju inte råd med hur mycket som helst.
Men jag körde min års ved samt 20 m3s åt en granne VÄLDIGT sen röjning eller om man ska kalla det gallring ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rullmatad klipp med kvistfunktion?

kia  
#484069 Skönt att kunna sitta i grävarn o köra hemveden slippa motorsågen,vart ca 5 timmar i grävarn färdiga högar utan att släpa i hop .nu ligger det på hemma . SKÖNT

   TS
Avatar Fallback

Re: Rullmatad klipp med kvistfunktion?

Skogsjan 487  
#775116 Vad här hänt?
Finns det nån på marknaden eller hur har de gått?

Fann denna tråd nu å såg riktigt intressant ut.
Vore ju fint å ha nå sånt aggregat på en mini skotare i stället för stegmatnings aggregat

Avatar Fallback

Re: Rullmatad klipp med kvistfunktion?

kia  
#775419 Hej på er ..
Nej det har inte hänt nåt sedan sist, ska iväg och köra några dagar i nov, men vad tillverkning anbelangar blir det förmodligen aldrig av tyvärr.
Så jag kör nog mitt aggregat tills det blir skrot sen lägger jag nog ner verksamheten både vad gäller klippning och grävning ,Man får ju nog ibland .....

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar