Ny Teknik och Elektronik

Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

36 inlägg 19695 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#469490 Men en container är så pass smal att de får till en småbil för kunna öppna dörren i den när du kört in :shock:

Användarvisningsbild

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Länsman  
#469495 Ja vi får väl se då. Det är en tanke jag fick bara. Kan inte bestämma mig vad jag vill ha.

Och det ena drar iväg mer än det andra.

Det med containers lät i varje fall som en häftig grej som kanske inte var oskäligt dyr heller... Men låter det för bra för att vara sant så är det alltid också så. Säkert också med detta.

/Länsman

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Länsman  
#469497
gnisten83 skrev:Men en container är så pass smal att de får till en småbil för kunna öppna dörren i den när du kört in :shock:

En småbil, vad menar du? Hur fraktas de stora bilarna tror du? Eller olika skogsmaskiner? Dessutom kan man kapa upp sidorna och ha två ställda bredvid varandra om det vore ett problem.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Andreas99  
#469499
Länsman skrev:Kalkyl och ritningar =)) nej det är fortfarande ett tankefrö därför bad jag om lite råd här.

Jo jag förstod nästan det. Det jag inte förstår är hur det ska kunna bli så mycket billigare med en special special och special lösning jämfört med en färdigt hus byggsats?
Ställa på plinta, ja men det är inte Australien så det blir kallt.
Vad är det för container du har hittat som skulle vara färdig isolerade och med el dragen? Finns säkert mindre för att ställa utan bygglov i trädgården. Men stora för att byggas ihop med andra till ett hem det hittar du inga. 4 tomma 40fot containers 200 000kr?

Avatar Fallback

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#469500 Visst fraktas bilar så men kommer du ut och på ett vettigt vis?
Visst de går att skära extra hål men blir de så smidigt?

Avatar Fallback

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

tallen100  
#469501 Det är en viss skillnad att åla sej ut och in i en bil EN gång, mot att göra det varje gång i "garaget" :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

jannee  
#469503 Renovera upp gamla utrangerade manskapsbodar, finns i parti och minut. :?:

Användarvisningsbild

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Andreas99  
#469511
jannee skrev:Renovera upp gamla utrangerade manskapsbodar, finns i parti och minut. :?:

Finns det det? Galen fart i bygg svängen och brist på allt. Nyinvesteringar och konjunkturen ut på det gamla verkar vara modellen. Tror ingen släpper några bodar förens de är helt slut nu. Däremot när det vänder neråt så kommer det gå att göra klipp.

Avatar Fallback

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

tallen100  
#469515
Andreas99 skrev:
jannee skrev:Renovera upp gamla utrangerade manskapsbodar, finns i parti och minut. :?:

Finns det det? Galen fart i bygg svängen och brist på allt. Nyinvesteringar och konjunkturen ut på det gamla verkar vara modellen. Tror ingen släpper några bodar förens de är helt slut nu. Däremot när det vänder neråt så kommer det gå att göra klipp.

Beror nog på vart i landet du letar :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Hema  
#469526 Har förståelse för om det känns tråkigt att få höra att det inte verkar vara en så väl genomtänkt idé och jag kan bara hålla med om att det finns en hel del brister med containerbygge. MEN om du nu vill ha det så lägg lite extra tid på lösningar för de problem som tagits upp här och visa oss fel. Det finns inget mer tillfredsställande att kunna få ändra sin uppfattning och/eller bredda på sin kunskap.

Här är ett klipp på en av många som satsat på containrar, finns flera av samma person.


Lycka till!

Avatar Fallback

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

haggloader  
#469620 Svenska containerhus bygger med containrar.
http://svenskacontainerhus.se

Användarvisningsbild

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Andreas99  
#469624 435 000kr för en 27kvadratmeters plåtlåda. Som sagt tror inte att det finns så mycket pengar att tjäna på den här container modellen.

Användarvisningsbild

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Vardon  
#469633 http://tovek.se/auktioner/baracker-10st/1541/1778#lista

10 baracker i en auktion...Kanske inte vad du vill ha men tänkte tipsa...

Användarvisningsbild

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Länsman  
#469903
Andreas99 skrev:
Länsman skrev:Kalkyl och ritningar =)) nej det är fortfarande ett tankefrö därför bad jag om lite råd här.

Jo jag förstod nästan det. Det jag inte förstår är hur det ska kunna bli så mycket billigare med en special special och special lösning jämfört med en färdigt hus byggsats?
Ställa på plinta, ja men det är inte Australien så det blir kallt.
Vad är det för container du har hittat som skulle vara färdig isolerade och med el dragen? Finns säkert mindre för att ställa utan bygglov i trädgården. Men stora för att byggas ihop med andra till ett hem det hittar du inga. 4 tomma 40fot containers 200 000kr?

Den här fann jag nu så det finns säkert lite därute.

http://svenskacontainerhus.se/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huset får bli av 40-fots-containers - 4-6 i kvadrat

Länsman  
#469904
Andreas99 skrev:435 000kr för en 27kvadratmeters plåtlåda. Som sagt tror inte att det finns så mycket pengar att tjäna på den här container modellen.

En 27m2 plåtlåda får du för 22.000kr. Sen beror det på din fantasi, och plånbok, om det förblir en plåtlåda eller något annat...
Om du låter någon random du hittat på nätet, utan konkurrens göra det så ja säkert kommer du upp i de summorna men jag hade knappast gjort det där. Jag kommer svetsa två till garage till att börja med, kanske blir det ett vanligt hus sen ändå men vi får se. Vill verkligen ha ett skottsäkert, metallhus blev helt såld på Youtube men det brukar alltid vara lite för bra för att vara sant om det känns

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).