Ny Teknik och Elektronik

PDA och GPS-problem.

2 inlägg 2441 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

PDA och GPS-problem.

Magnus Skog  
#375019 Hej alla..

Jag jobbar med skoglig planering och är väldigt beroende av en fungerande PDA och GPS. Har en helt ny Fids Niso från Forest IT Design.
Problemet jag har är att den laggar mycket och GPS:en hänger inte med.. Den "skuttar" även omkring ibland. På Forest IT säger de att kartorna ofta är för stora, därav orkar inte PDA:n och då laggar den.

Jag jobbar med kartor som är max 1 MB och det tycker inte jag borde vara något problem.. Jag har en kollega som har samma modell på handdator och han har aldrig några problem och vi jobbar på samma sätt med samma typ av kartor.
Min fråga är om det finns någon i detta forum som kan ge mig handfasta tips på vad jag kan göra för att öka kapaciteten på handdatorn. Kan det vara så att det är några inställningar i Arc Pad som ska göras? Kan det vara några program som ligger och "spökar" i bakgrunden och som tar kraft utan att jag behöver ha programmen igång? Måste också i ärlighetens namn säga att datorer och IT inte är min starka sida..

Magnus



   TS
Avatar Fallback

Re: PDA och GPS-problem.

Tosca  
#376227 @Mangan, @Niking eller kanske @IT-skogsvaktarn kan hjälpa dig?
Jag tror de kan ha de rätta kunskaperna.
Edit: @IT-skogvaktarn.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).