Ny Teknik och Elektronik

Ny telefon - UTOK Explorer 3

9 inlägg 8628 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny telefon - UTOK Explorer 3

Krokmark  
#331502 Hej

Jag är på jakt efter en ny telefon som håller att använda.
Såg idag en annons om UTOK Explorer 3 som ska vara en telefon som är klassad till IP 67, ha gorillaglas, 5 Mp kamera, mm.

Är det någon som sett eller känt på den?

Det finns inte så många alternativ om man vill ha en hållbar telefon med vettiga prestanda så denna verkar intressant.

Cat är ju ett alternativ men de jag sett imponerar inte...

David



   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon - UTOK Explorer 3

Ådii  
#331506 Xcover 3 kommer ju ut snart och den tror jag nog kan vara en av de bättre. Den som du tittat på har ju samma problem som XCover 2 att den har för lite internminne så med lite appar så blir den så trög till sist så den inte vill orka med sig själv. Har själv haft 2:an men beställt Xcover 3 och väntar på den ännu som bäst. den har 8gb interminne mot 4 som de andra har varav bara OSet tar närmare 3 så det lämnar väldigt lite över.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon - UTOK Explorer 3

Fredrik Reuter  
#331510 Hej,
Xcover 3 finns väl redan ute:

https://www.dustin.se/product/501082476 ... y-xcover-3

Xcover 3 har mycket bättre specar än Utok, bl a 4G och kommande stöd för Lollipop (Android 5).

Jag skulle satsa på den, men det är jag det! :grin:

Avatar Fallback

Re: Ny telefon - UTOK Explorer 3

Krokmark  
#331511 Jag har en Sony Xperia Z2 just nu och den har 3 GB och det räcker mer än väl, inga problem trots hård användning.
Det problemet hade jag innan med tidigare versioner av Android i en Sony Xperia Acro S, dock inte så farligt så den inte orkade, som var fallet med HTC:n jag hade innan den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon - UTOK Explorer 3

Ådii  
#331516
Krokmark skrev:Jag har en Sony Xperia Z2 just nu och den har 3 GB och det räcker mer än väl, inga problem trots hård användning.
Det problemet hade jag innan med tidigare versioner av Android i en Sony Xperia Acro S, dock inte så farligt så den inte orkade, som var fallet med HTC:n jag hade innan den.


Tror du blandar ihop RAM med intern. Xperian Z2 har 3bg ram och 16gb internt lagringsminne. Isåfall så kommer nog de telefoner du tittat på vara slöa i jämförelse. Var är det för fel på Sonyn?
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Xcover 3 finns väl redan ute:

https://www.dustin.se/product/501082476 ... y-xcover-3

Xcover 3 har mycket bättre specar än Utok, bl a 4G och kommande stöd för Lollipop (Android 5).

Jag skulle satsa på den, men det är jag det! :grin:

Jo men iaf där jag tog den så hade de nog annonserat ut den men den hade blivit framflyttad leverans hela tiden från Samsung. Så den skall väl dyka upp i butikerna här i landet (Finland) denna vecka eller nästa.

Avatar Fallback

Re: Sv: Ny telefon - UTOK Explorer 3

Krokmark  
#331519
Ådii skrev:
Krokmark skrev:Jag har en Sony Xperia Z2 just nu och den har 3 GB och det räcker mer än väl, inga problem trots hård användning.
Det problemet hade jag innan med tidigare versioner av Android i en Sony Xperia Acro S, dock inte så farligt så den inte orkade, som var fallet med HTC:n jag hade innan den.


Tror du blandar ihop RAM med intern. Xperian Z2 har 3bg ram och 16gb internt lagringsminne. Isåfall så kommer nog de telefoner du tittat på vara slöa i jämförelse. Var är det för fel på Sonyn?
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Xcover 3 finns väl redan ute:

https://www.dustin.se/product/501082476 ... y-xcover-3

Xcover 3 har mycket bättre specar än Utok, bl a 4G och kommande stöd för Lollipop (Android 5).

Jag skulle satsa på den, men det är jag det! :grin:

Jo men iaf där jag tog den så hade de nog annonserat ut den men den hade blivit framflyttad leverans hela tiden från Samsung. Så den skall väl dyka upp i butikerna här i landet (Finland) denna vecka eller nästa.


Oj, nu läste jag lite fort.
Ja, internminnet är ju i klenare laget.
Men den har iaf Micro SD.

Sonyn är för stor, 5,2 tum, och den är redan knäckt på 2 ställen i bakstycket.
Jag har haft Samsung innan via jobbet men jag gillar inte dem alls.
Kanske få ta och kolla lite noggrannare på Xcover 3.
Det viktiga är att den är vattentålig och "lagom" storlek, ca 4 tum.

Har Xcover 3 stöd för Micro SD eller är det som många andra att man får välja storlek när man köper?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon - UTOK Explorer 3

Ådii  
#331520 Jo det har den men man kan inte flytta appar tror jag, det kunde man inte på 2:an iaf till sd. Så det är nog för bilder och musik och liknande. Den har 4,5" skärm Cat S50 som är kanske den närmaste konkurrenten har 4,7".
Har inget annat att klaga på Xcover 2 än just minnet annars var det en väldigt tålig telefon, plus att man fick ny skärm på garanti 2ggr ifall den gick sönder , vilket jag hoppas gäller på 3:an också.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon - UTOK Explorer 3

T Landström  
#331636 Har du testat Sonys compact varianter?
Jag har en Z3 compact och är grymt nöjd med den... Köpte väska till den oxå den klarar de flesta smällar på jobbet och i skogen...

Avatar Fallback

Re: Ny telefon - UTOK Explorer 3

Krokmark  
#331639 Kanske ska gå den vägen istället.
Gillar ju Sonys lurar riktigt mycket.
Och skaffa ett bra skal, modell Otterbox el dyl.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).