Ny Teknik och Elektronik

Ny telefon! Samsung Active?

26 inlägg 12783 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sv: Ny telefon! Samsung Active?

Fredrik  
#330553 Ja det är nog inget dåligt köp Mangan. För några dagar sedan kom också en riktigt bra uppdatering så nu håller min ett år gamla riktigt bra. Se screenshot.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Henrik Petersen  
#330574 Hej
Fik hem min S5 active i måndags, lite tidigt med et utlåtande än, men den känns bra.

Henrik

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon! Samsung Active?

sundelius  
#330593 Jag kör Otterboxen på min S4, har funkat bra ett år nu

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Hema  
#330606 Sedan vill jag ha induktionsladdning, så man slipper en sladd eller laddningställ. Bara lägga mobilen på avsedd yta.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330656 Jo, jag var ute efter induktionsladdning denna gång, men det var inte många telefoner som hade det. Först trodde jag inte på idén, men om man hade n låda där m,an kunde slänga familjens alla telefoner för att ladda dem vore det en stor fördel! Ja, om fem år kanske alla har det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Skogen i boden  
#330726 Har min s5 activ både på jobbet och i skogen sen några månader . Köpte till fodral/hållare för kort. Klart nöjd så här långt , ringer mailar ,messar , helt ok kamera . Bra batteri kapacitet. Enda felet är att man verkar behöva omstarta ca en gång i veckan

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon! Samsung Active?

sundelius  
#330727 Varför måste du starta om den en gång i veckan?

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Skogen i boden  
#330736 Vi har krav på oss att använda kod på de , och av nån anledning kommer det upp 9 fyrkanter istället för siffrorna när man ska låsa upp den . Funktionen är det samma oavsett siffror eller fyrkanter men stör mig på det , blir som vanligt efter en omstart.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Skogen i boden  
#330737 Händer ca en gång i veckan .

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon! Samsung Active?

sundelius  
#330801 ok

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Ådii  
#335431 Jag kan bidra med ett utlåtande om Xcover 3 ifall någon är intresserad.

Har nu haft min Xcover 3 i ca 1 månad och vad kan jag säga om den hittills? Jaa-a har inte märkt nåt större minus med den vad jag kan komma på, hade ju 2:an innan och det mesta var ju rent ut sagt skit på den ifall man skulle använda den.
+ 3:an är inte slö på nåt vis klarar av multitasking bra finns en skild knapp för det brevid hem-knappen
+ bra batteritid kan räcka uppemot 2 dagar vilket nog kan tyckas som bra i dagens smartphonesamhälle.
+ bra med egen knapp för ficklampa som inte kan tändas utan att man låser upp telefonen
+ större och bättre upplösning samt ljusare skärm
+ 8gb internminne

Det som skulle kunna vara bättre är ju förstås ännu mera interminne men tror dom håller nere det för att inte börja konkurrera med sig själva eftersom S4 och S5 active kan bli hotade då, eftersom Xcover kostar 249€ och runt S5 det dubbla. Kameran är ju inte heller det bästa men tar helt ok bilder.
Så söker man efter en bra och andvändbar tålig telefon så rekommenderar jag nog Xcover 3, dock ej om du skall ha en prestanda telefon då finns det bättre, men en bra allround telefon är Xcover 3:an utan tvekan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).