Vedmaskiner, flishuggar

hakki pilke 1x37 problem

4 inlägg 9082 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hakki pilke 1x37 problem

a_larsson  
#101284 Jag har nyligen köpt mig en begagnad vedmaskin traktor och eldriven. Jag kopplade in den ikväll och skulle provköra (på eldriften) kedjan gick åt rätt håll, utmatningsbandet och klyven med. Jag kunde backa inmatningen på pedalen men jag fick den inte till att mata in. Jag har ingen bruksanvisning så jag har inte redigt koll på hur det fungerar. Är det någon som vet om det sitter nån spärr eller liknande för att få igång inmatningen?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: hakki pilke 1x37 problem

masterchief  
#101286 Har du reglaget för driften i rätt läge?
Har för mig det ska stå längst åt höger.
Du har det reglaget till vänster om dig när du står vid inmatningen.
Har iofs inte vedmaskinen hemma utan ulånad för tillfället så jag kan vara 100% säker på hur det ska stå, man bara kör och tänker inte exakt på hur 8)

Användarvisningsbild

Re: hakki pilke 1x37 problem

stegmaster  
#101291 Hur gjordet du för att testa att få bandet att mata inn? Lyftar du betjeningspaken bakåt??
Annars så finns bruksanvisning att ladda hem här(på norsk):
http://www.maaselankone.fi/savefile.php?id=25

Avatar Fallback

Re: hakki pilke 1x37 problem

a_larsson  
#101372 Tack för svaren, jag hade missat att man var tvungen att lyfta spaken helt för att mata in, så nu fungerar den perfekt!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).