Vedmaskiner, flishuggar

Kedjedrev till 12mm axel!

4 inlägg 3449 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kedjedrev till 12mm axel!

SnickarJojje  
#409691 Hej!

Har en gammal Kisa Vedproffs 400 och saknar sågdrev till den. Det var det enda som fattades när jag fick tag i maskinen och jag trodde det skulle bli lätt att hitta. Sitter en sågmotor med 12mm axel. Hittar inget alls. Kontaktade Kisa men han hänvisade mig till oregon o de hänvisade mig till Kisa så har verkligen kört fast.

Hoppas någon här kan hjälpa mig. Sitter ett .404 svärd på. Så ett .404 hjul för 12mm axel är det som behövs.

Mvh
Johan



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Kedjedrev till 12mm axel!

Fredrik Reuter  
#409695 Hej,
Du skulle kunna ringa Iggesund Forest och kolla med dem.
De gör drivhjul till främst skördare och där är ju .404 mer eller mindre standard.

Jag tror Kisa kör med Parker F11 sågmotor så det borde finnas drivhjul till dessa då det är en av de vanligaste sågmotorerna på marknaden.

Avatar Fallback

Re: Kedjedrev till 12mm axel!

SnickarJojje  
#409705 Har varit i kontakt med dom men det har tyvärr inget för 12mm axel. Hade hoppats på att slippa tillverka själv men finns snart inget val :P drygt

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kedjedrev till 12mm axel!

Fredrik Reuter  
#409708 Hmm, skumt! Det borde vara standardgrejer.
Du har inte kollat med Bala Agri? Deras 410 vedmaskin som jag tror inte tillverkas längre har .404 såg, kanske har de reservdel som passar?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).