Vedmaskiner, flishuggar

Vedmaskinsprototyp skrotas

3 inlägg 2979 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vedmaskinsprototyp skrotas

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#404346 Vi har en vedmaskinsprototyp som skall skrotas. Den är ej komplett/körbar idag då det plockats av en del små hydraulcylindrar och utmatningselevator. Kan säljas "på rot" eller i delar.

Lite om det som finns på den:
- Såghuvud från JPS (=skördargrejor) med Parker F11, 5 cc. Automatisk kedjespänning och smörjning
- LS hydraulik med Menaris 73 cc pump (kandensisk kopia på Bosch Rexroth) på en växellåda för PTO drift. Ca
- 100l/min vid 360rpm på PTO
- 2 st LS ventilpaket, ett stort 100 literspaket Hydrocontrol MV99 och ett mindre block med patronventiler
- Stor oljekylare med elfläkt
- 20 ton klyvcylinder med ext regenerativ ventil
- Stor tank med rejäla retur- och tryckfilter
- Finns även lite elektronik typ lägesbrytare (optiska och induktiva) och ländmätningsgivare (vajer)

PM:a vid intresse.

MVH
Morgan, K.T.S



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Vedmaskinsprototyp skrotas

Fredrik Reuter  
#404348 Hej,
Bilder hade varit intressant, men det kanske är svårt när det är proto?

Avatar Fallback

Re: Vedmaskinsprototyp skrotas

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#405411 Fredrik: Mja, det är väl inte så mycket att se på utsidan men var så god!
"Hemligheterna" sitter ju under skalet och den som är seriöst intresserad av sådana komponenter har nog en bra uppfattning själv hur denne vill skruva ihop grejorna :smile:

MVH
Morgan

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).