Vedmaskiner, flishuggar

Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

10 inlägg 5420 visningar 74 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

molnia  
#192063 Nu har jag förstått varför man ska ha fyrhjuling och liten huggarvagn för......kr $-) :wink: :grin:




   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Sv: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

Fredrik Reuter  
#353269 Hej,
Jag gick igenom gamla videoklipp som inte funkade och dök då på denna video som @molnia lade in redan 2012 i "Posta era bilder från vedtillverkning..."
Sökte vidare men fann inget mer om denna kärra med vedklyvstillsats.
Visst förtjänar denna en egen tråd?

Avatar Fallback

Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

Blivande snickare  
#353276 Ser ut som en VÄLDIGT dyr grej i förhållande till sin effektivitet.

Användarvisningsbild

Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

JensSkoog  
#353299 Effektiviteten är en sak, men enligt mig så är det värsta att allt hamnar på marken, två gångar 😡 Mycket arbete för ryggen innan vinterveden är i hus :wink:

Avatar Fallback

Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

Hema  
#353300
Blivande snickare skrev:Ser ut som en VÄLDIGT dyr grej i förhållande till sin effektivitet.

Minst sagt. :)

Användarvisningsbild

Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

Vardon  
#353330 Undrar även hur det går när vedhögen går upp i hjulen vilket det borde göra ganska snart..

Användarvisningsbild

Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

Camwood  
#353407 Vedmaskineriet tror jag inte på men utskutet/särdragningen av vagnen är genial. har liknande funktion på SMV Drivaxen är och VÄLDIGT bra när man kört fast. Är det vanligt med den funktionen på ATV vagnar?

Avatar Fallback

Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

Hema  
#353434
Camwood skrev:Vedmaskineriet tror jag inte på men utskutet/särdragningen av vagnen är genial. har liknande funktion på SMV Drivaxen är och VÄLDIGT bra när man kört fast. Är det vanligt med den funktionen på ATV vagnar?

Nokkavagnen och Avestavagnen (ms*) har skjutbar boggie. Om det är det du syftar på?

Användarvisningsbild

Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

Fredrik Reuter  
#386710 Hej,
Riktigt synd att videon ovan tagits bort. Även om det kanske inte var den mest kommersiellt gångbara produkten så var den ändå häftig...

Någon som har fungerande video på den?

Användarvisningsbild

Re: Vedklyvstillsats till ATV Skogsvagn

Robbanhög  
#386714 Intressant att få se den videon!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).