Flismaskin...

Svara  7 inlägg  3159 visningar  0 följer
Användarvisningsbild

Flismaskin...

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1330 Här är en liten söt sak byggd i Örkeljunga.
500+hk Den störste Scania motorn de kunde köpa, Kommmerinte ihåg exact antal pollar men de behövdes allihop!!!!
Sitter på en flak växlar dumper och körs från skotaren, start matning, utkast....

Bild

TS
Trejon
Användarvisningsbild
#1331 Liten manlig sak de där..... :twisted:

TS

Mange skrev:Liten manlig sak de där..... :twisted:

Jepp... :mrgreen:

Användarvisningsbild

#1334 Grym maskin.
Skulle inte vilja hamna i den av misstag :)

Användarvisningsbild
#1338 Bild

TS
#1389 Såg en liknande maskin för några årsedan, men flisaggregatet hade CAT-motor om jag minns rätt. Den jag såg stod på marken när den användes och kopplades in elektriskt mot en skotare med lastväxlarram. Skotaren hade även ett banke till lastväxlaren, så den kunda antingen flytta flisaren eller så användes den till att köra fram GROT för flisning.

Någon som vet om det finns många maskiner som denna tillverkade? jag har bara sett en i verkligheten, och nu en till på bild

Användarvisningsbild
#1396 Dessa grabbarna har en lika dan till som är 3 år gammal och fast monterad på dumper. 90 cm i diameter o 400cc i timmen är rätt häftigt!

Det finns ett bolag till här som kör flisare med balja monterat på skotare. de har 1 eller 2 skyttlar med bara balja som flisen tippar i.
Komunen har en monterad på lastbil, men dessa har inte i närhet av den kapacitet som den på dumpern.

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Flismaskin max dia? av värmSkog - tor 25 okt 2012, 08:50
i Bioenergi
10 svar
3938 läst
av värmSkog     
fre 26 okt 2012, 11:51
Hur ska jag bygga om min flismaskin? av MartinH - mån 24 jul 2017, 17:36
i Vedmaskiner, flishuggar

12
23 svar
3357 läst
av MartinH     
lör 29 jul 2017, 20:34
Flismaskin för ATV, vad finns på marknad av Rolf Hansson - sön 16 dec 2012, 22:56
i Vedmaskiner, flishuggar
6 svar
6617 läst
av Spalla     
mån 23 dec 2013, 23:57
Annonser