Bonnets vedkombi 520

Svara  3 inlägg  2843 visningar  1 följer

Bonnets vedkombi 520

#169027 Hej, tänkte höra om någon har någon erfarenhet av vedkombin som säljs på bonnet.se ? Fick ett reklamblad häromdagen från dem om ett paketpris på deras vedkombi , en 5 m elevator samt 20 big bag säckar för ett pris strax över 30000 exkl moms.

Vet att det är en Kinamaskin som antagligen kan ha väldigt skiftade kvalitét som alla grejjer därifrån, men priset är lockade för att fixa den egna årsförbrukningen av ved, speciellt om man jämför med exempelvis bala agris vedkombi eller motsvarande eller om man jämför med att investera i i hakki pilke eller japa i vedmaskinsklassen. Men håller bonnets maskin?

antar att bonnets maskin är likvärdig med denna maskin som visas i länken nedaneller rent av kanske samma maskin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ix6qmSkgPWw[/youtube]

Tacksam för svar

TS
Trejon

Re: Bonnets vedkombi 520

#169035 Den sågar sig igenom virket rätt snabbt och transport bandet vill jag ha direkt :mrgreen:

Re: Bonnets vedkombi 520

#169045 jag var på en veddag i helgen där transportbandet fanns med. när vi stog å tittade där (med 20 andra, bara gubbar) så fastnade elevatorn, läppen på bandet som står upp hade hakat i plåten där bandet vänder tillbaka upp, antar att man lätt löser det med en vinkelslip så öppningen blir större. det är plåten nere vid motorn jag pratar om nu

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Vedkombi av pantel - sön 20 dec 2009, 19:19
i Vedmaskiner, flishuggar
1 svar
2580 läst
av JF     
ons 30 dec 2009, 19:23
Vilken vedkombi? av H84 - tor 19 jan 2017, 09:49
i Vedmaskiner, flishuggar
2 svar
1317 läst