Vedmaskiner, flishuggar

Kellfris pallgafflar till vedhantering?

24 inlägg 29024 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kellfris pallgafflar till vedhantering?

Norrlänningen  
#129369 Hmm...

Alltså, jag beställde ett par 1m 1500kg pallgafflar för att lyfta vedpallar med. En sådan travad väger kanske 300kg, och det borde väl gaffeln hålla för?

Ja ghar läst runt mycket och iom att nästan allt dom säljer är ren dynga så var man ju skeptisk, men ett par gafflar som ska användas till en femtedel av vikten som dom är specade för bör väl hålla? Någon som har erfarenhet av dessa? Man borde ha frågat först innan man beställde, men då dom kostar 3500:- hem till dörren så chansade jag lite. Vad tror ni?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

loppan  
#129370 Jag känner en person som har kjellfrigafflar. Dom är så praktiska tycker han för när han kröker dom så är det bara att trycka ned don i ett betonggolv med lastaren så kröker man tillbaka dom........Say no more.
Allt som kommer från denna firma nuförtiden är ren skit.
Avboka dom om det går.
Per Hansson i Edsbyn har vettiga lågprisgafflar,kostar 5500+m.

Användarvisningsbild

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

santatorp  
#129379 Jag har Kellfrigafflar 1,5 t...
och dom har funkat bra... kör dagligen 1m3 vattentunnor med dom (fyllda :wink: )

Avatar Fallback

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

80-90  
#129392 mina ha funkat jätte bra .. jag brukar dom till å fylla stegmataren å fylla big bag säckarna med, det ha inte varit nått strul men e nog lite väl varierande kvalite.....

Användarvisningsbild

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129393 Har Kellfrigafflar som jag kört lite smått och gott med, bla en mercedes.
Oväntat god funktion på dem, har nästan väntat mig sämre.

Avatar Fallback

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

Eric H  
#129417 Har en fast Kellfrigaffel för trepunkt (800kg). Fungerar bra på 1,1 m3 vedpallar.
Enda problemet jag sett är att gafflarna inte håller standardmått för pallarna, så man får lyfta från långsidan.
Senast redigerad av Eric H fre 20 maj 2011, 06:52, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

mb track  
#129494 har kellfris gafflar med hyudraulstyrning bättre än ja trodde lyfter disel tank skopa till h14 inga problem med dessa skopan är inte det lättaste 180cm bred med slänt hyudralik väger nog 1500 kg de fungera än ser mkt välgjorda ut undrar bara hur ni gör som böjer dem

Avatar Fallback

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

f-se.se  
#133789 har sådana till våran case jx1090u, traktorn är bra stark i hydrauliken men kellfri pallgafflarna har hållt, värre är det med norje stengrepen som inte kan behålla hornen.

Användarvisningsbild

Justerbara Pallgafflar med Euro-fäste

traktorz  
#134082
Norrlänningen skrev:Hmm...

Alltså, jag beställde ett par 1m 1500kg pallgafflar för att lyfta vedpallar med. En sådan travad väger kanske 300kg, och det borde väl gaffeln hålla för?


Vår lilla kina-traktor Foton FT404 försedd med lastaren 40-FTLD404, såld av Kellfri i ett paket tillsammans med en 180 liters skopa har varit otroligt användbar. Visserligen har jag svetsat fast en grävmaskinkrok för att lätt kunna användas till lyft, men med skopan på blir det ändå otympligt samt svårt att se ibland. Funderade därför på någon av Kellfris pallgafflar och valde den större till samma pris, som dessutom enkelt kan ta en standard lastpall beroende på hur man justerar själva gafflarna. Ett otroligt praktiskt redskap, där man ibland enbart använder en "tand" för bättre åtkomlighet och sikt. Bra utförande på Euro-fästena, som passar bra på lastarens hållare - tolkar det som att vi inte stukat till vår lastare ännu, trots att den fått utstå mycket tuff behandling som "väghyvel" med skopan.

12,1 16-JPFE Pallgaffel Euro
Justerbar: Ja
Gafflarnas längd: 1,0 m
Vikt i kilo: 190
Fäste: Euro

12,1,1 16-JPFES Pallgaffel Euro
Justerbar: Ja
Gafflarnas längd: 0,76 m
Fäste: Euro
Vikt i kilo: 178

Avatar Fallback

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

jd6630  
#134268 ja köpte euro svets fäste från kellfri, billigt o dom kom me posten, men kellfri har visst egen euro standar för dom passade inte ihop me ålös. så skickade tbx daom o fick pengarna tbx,efter mycke pip. ja handlar inte där mer

Användarvisningsbild

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134293 Lakkapää har eurofästen i butiken, och mkt annat traktorgodis åxå, en glad överraskning när jag var
till den nya butiken i Kiruna.

Avatar Fallback

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

jd6630  
#134302
Slurfi skrev:Lakkapää har eurofästen i butiken, och mkt annat traktorgodis åxå, en glad överraskning när jag var
till den nya butiken i Kiruna.



men kiruna ligger lite felplaserat för min del, bor i 2a änden av landet. men kanske en semester tripp upp. fast de hinner ja inte i år

Användarvisningsbild

Re: Justerbara Pallgafflar med Euro-fäste

vetinte  
#134717 Vår lilla kina-traktor Foton FT404 försedd med lastaren 40-FTLD404, såld av Kellfri i ett paket tillsammans med en 180 liters skopa har varit otroligt användbar. Visserligen har jag svetsat fast en grävmaskinkrok för att lätt kunna användas till lyft, men med skopan på blir det ändå otympligt samt svårt att se ibland. Funderade därför på någon av Kellfris pallgafflar och valde den större till samma pris, som dessutom enkelt kan ta en standard lastpall beroende på hur man justerar själva gafflarna. Ett otroligt praktiskt redskap, där man ibland enbart använder en "tand" för bättre åtkomlighet och sikt. Bra utförande på Euro-fästena, som passar bra på lastarens hållare - tolkar det som att vi inte stukat till vår lastare ännu, trots att den fått utstå mycket tuff behandling som "väghyvel" med skopan.

12,1 16-JPFE Pallgaffel Euro
Justerbar: Ja
Gafflarnas längd: 1,0 m
Vikt i kilo: 190
Fäste: Euro

12,1,1 16-JPFES Pallgaffel Euro
Justerbar: Ja
Gafflarnas längd: 0,76 m
Fäste: Euro
Vikt i kilo: 178[/quote][/quote]
___________________________________________

Du skriver att Eurofäste passar på din lastare.
Skulle gärna villja se e bild på din lastare.
Jag hittar nämligen inga lösa fästen som funkar utan ombyggnad.
Tack på förhand.

Avatar Fallback

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

jd6630  
#134719 ja har en ålö lastare på en liten traktor , har euro och sms fäste så kan ta olika fästen. kollakellfris hemsida, lösa svetsfästen euro.du svetsar fästena på redskapet o kopplar på lastaren
kan väl ladda upp en bild på minitraktorn i albumet senare ikväll/ natt

Användarvisningsbild

Re: Kellfris pallgafflar till vedhantering?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134740
jd6630 skrev:
Slurfi skrev:Lakkapää har eurofästen i butiken, och mkt annat traktorgodis åxå, en glad överraskning när jag var
till den nya butiken i Kiruna.



men kiruna ligger lite felplaserat för min del, bor i 2a änden av landet. men kanske en semester tripp upp. fast de hinner ja inte i år

Ok, tipsar bara lite allmänt. Du är välkommen in på kaffe & vedsnack om du har vägarna förbi.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).