ATV och UTV i skogen

Bilder Ved/timmer körning med atv

1061 inlägg 421103 visningar 143 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Jojac  
#324245 Nu blev det en hydraulisk kran på vagn.
Påsken räddad. Återkommer med utvärdering senare.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Qkeeper  
#324290 Möre? Lite in action bilder vill vi ju också ha under påsk :)

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Jojac  
#324293 Blir nog inte så mycket bilder i påsk. Passa på att handla denna i Jämtland bor själv i Dalarna. Får stå på släpkärran till jag kommer hem. Har ju ingen hjuling med mig heller. :-(
För liten släpkärra :-(
Fabrikat på kran? Beställd från forestone.se
Vagnen är en ytterocke.
Förra ägaren byggde ihop dessa förra våren.
Men återkommer med bilder och utvärdering kommande helg.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Viltvård  
#325443 I helgen blir det sista turen med min trotjänare Kranman T1100, Lite vemodigt känns det men samtidigt kul att byta vagn.

Bild

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Blivande snickare  
#325457 Vad blir det nya, hydraul? :grin:

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Viltvård  
#325459 Aaa, blir Kranmans nya vagn T1600, tiden får utvisa om jag kommer bli lika nöjd med den som jag varit med kvaliteten på T1100'an.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Qkeeper  
#325468 Hade själv en T1500 från kranman innan och hade aldrig några problem alls med den. T1750n däremot har de vart lite småfel lite slangar som vart dumt dragna från början vilket resulterade i skav, fått bytt alla fyra däck då dom smygläckte hela tiden men alltid mycket god service och aldrig diskussioner kring garantiärenden :) Fick 4 nya kompletta däck och behövde inte ens skicka de gamla så de blir slang i dom så har man en uppsättning till. Trots endel krångel så är jag mycket nöjd för de är barnsligt mycket roligare att köra med hydraulvagn :D :-BD Fast man har lite mer haverier i slangar och grejer får man ändå mycket mer gjort :) Har kört nånstans mellan 500- 600m3s och endel mindre grävjobb och efter 3 år så ser den ut att gå i många år till.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Hema  
#325605
Viltvård skrev:I helgen blir det sista turen med min trotjänare Kranman T1100, Lite vemodigt känns det men samtidigt kul att byta vagn.

Bild

Din som var ute på blocket knappt en dag? Såg ju väldigt fin ut.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

CTech  
#325630 Håller på att köra hem lite vindfällor och toppbrott som ska bli ved.

Edit: Kan man vri på bilderna?

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Hema  
#325642 Ser att du har vajern ute, kört fast, trots vagnsdrift? Klart det var inget litet lass.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

CTech  
#325643 Det sjönk lite i diket. Tycker grejerna funkar kanon. Utan vagnsdrift skulle man knappt ta sig ut i skogen, men den skulle gärna vara lite, liiiite starkare. Sett att dem nyare har lite mer kräm, antar att det inte går att modifiera denna?

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Viltvård  
#325803
Din som var ute på blocket knappt en dag? Såg ju väldigt fin ut.


Nej, inte min. Jag byter in den på samma ställe som jag hämtar min nya .

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Viltvård  
#325805 Sista lassen körda med min T1100 i lördags. Håller på å slår ner asp nedanför huset så jag ska kunna se sjön. Har även känt lite på nya lill-stihlen, nöjd än så länge :)

Bild


Bild


Bild

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Viltvård  
#326089 Igår monterade jag på grejerna på fyrhjulingen och gjorde första provkörningen med min Kranman T1600. Körde ett lass asp, mest bara för att testa vagnen. Det funkade fint.

Bild


Kompisen fick ju också testa :)
Bild

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Hema  
#326095 Om du tycker att ATVn sjunker ihop för mycket vid transport med fullastad vagn går det lätt att steloperera Yamaha. Lycka till.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).