Någon som vet vad som skiljer Kranman T1900 Börjesson edition från Kranmans egna T1900ex?
Som jag förstår det:
- Den mindre Honda GX 240 motorn, istället för den större Honda GX 390.
- Honda GX 240 har inte elstart. Den har enbart manuell start via dragsnöre.
- Enbart 1 hastighet på vagnsdriften.
- Ingen friläggning av drivning vid bromsning.
- Ingen bromsventil.
- Ramstyrningen drivs av hydraulaggregatet och inte av separat elpump. Du behöver ha hydraulaggregatet (motorn) igång för att köra ramstyrningen. Det i sin tur med att du hanterar ramstyrningen via spak framme på motorpaketet. Inte via tex knapp på fyrhjulingens styre.
- Möjlighet att ha band (boggieband)? Nej, inte möjligt på tidigare modeller. Ja, möjligt på senare årsmodeller.
Korrekt? Någon annan avvikelse?
Jag funderar på en T1900ex, men Börjessons billigare pris för sin version lockar. Men jag vill samtidigt inte gå miste om något värdefullt, då priset inte är det absolut avgörande.