ATV och UTV i skogen

Skota ris med ATV - risbalja till Avestavagn (video)

6 inlägg 4466 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skota ris med ATV - risbalja till Avestavagn (video)

Torbjörn Johnsen  
#482698 Qvennes Skog & Maskin (som bl a är återförsäljare av Avestavagnen) har tagit fram en risbalja för att köra ris och skrymmande med ATVn: Qvennes risbalja. Den byggs för att passa till Avestavagnen och det ser ut som att det går att lasta skapliga lass med en sådan tillsats. Vagnen på videon är också utrustad med en risgrip som gör det lättare att lasta den här typen av material. Jag ska försöka få fram lite mer information om risbalja och risgrip och återkommer här i tråden med mer info.





   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Skota ris med ATV - risbalja till Avestavagn (video)

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482701 Jaha, det finns då grejer till allt.

Avatar Fallback

Re: Skota ris med ATV - risbalja till Avestavagn (video)

mrvimek  
#482809 Den har han inte gjort . Den följde med en vagn han köpte och skulle heller satsa på förhöjd stakar

Avatar Fallback

Re: Skota ris med ATV - risbalja till Avestavagn (video)

plutten  
#482927 Hur ser den kalkylen ut som försvarar anskaffningen av ett sånt ekipage för riskörning?

Avatar Fallback

Re: Skota ris med ATV - risbalja till Avestavagn (video)

jannee  
#482942 Överhuvudtaget att samla ihop ris med en ATV måste ändå vara lite av Ebberöds bank :grin:
Jag har dock full förståelse för ihopsamlade och bortforsling om nu riset ligger på en olämplig plats, men samla ihop ris för senare flisning och avsalu kostar säkert mer än det smakar.

Användarvisningsbild

Re: Skota ris med ATV - risbalja till Avestavagn (video)

anersimyra  
#482950 Ekipaget passar förträffligt i tätortsnära skogar där ekonomin från utkört grot och virke saknar betydelse.. :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).