Stels ATV, någon som har erfarenhet?

Avesta ATV
 Svara  23 inlägg  2975 visningar  7 följer

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

#472032 Håller helt med skogsbonne. Har själv Polaris och tycker att diffen funkar perfekt och man slipper det där med att lägga i och ur hela tiden för det sköter sig självt.
Däremot gillar jag inte oljudet från variatorn.

Avesta ATV

#472036 En japanare går lättare att sälja och priset är ju inte mycket mera så köp ett känt märke, du kanske får svårare att bli av med den.

#472053 Å andra sidan skulle ju det vara mycket intressant om du köper en och ger omdömen om den för oss. Kanske är en bra maskin, vem vet?

En konstig sak när jag googlar på den finns det en som stavas med två e-Steel. Är det samma maskin?

Användarvisningsbild

halvproffs skrev:Å andra sidan skulle ju det vara mycket intressant om du köper en och ger omdömen om den för oss. Kanske är en bra maskin, vem vet?

En konstig sak när jag googlar på den finns det en som stavas med två e-Steel. Är det samma maskin?

Ja, man kanske skulle vara lite tuff och vågad för en gångs skull.. Den har ju yttermått och vikt som en mellanstor husbil. Huruvida storleken och vikten är någon fördel i något hänseende. 410kg och 2,4m lång. Jag tänker mig att fördelen med storleken möjligtvis skulle kunna vara en något större följsamhet i terrängen.
Någon som har några tankar kring storleken?

Steel och Stels låter inte lika. Men vad vet jag..

TS

#472099 Ju större, desto mindre smidig i skogen.

Användarvisningsbild

Hema skrev:Ju större, desto mindre smidig i skogen.

Det säger ju iofs sig självt. Jag försökte utforska möjligheten att det kan finnas någon fördel med storleken, som jag inte tänkt på. Det är ju alltid enklare att peka ut nackdelar än fördelar.
Markfrigången är ju åtminstone imponerande. 31 cm i standardutförande.

TS

#472139 Med en driven vagn spelar det ju inte så stor roll, men annars så ju tyngre desto bättre.

Användarvisningsbild

#472485 Prova alla märken du funderar över, i rimlig radie från hemmet.

Japanerna skulle jag aldrig välja för de är så lama iallt, kraft, känsla,fjädring, servo mm.

Taiwan/Kineserna tar jag inte i, "har jag inte råd med märkesmaskin så har jag inte råd med ATV"

Can am äger jag för stunden, mestadels för kraften 1000 modellen ger + bra fjärding i sammanhanget (finns såå mycket bättre eftermarknadprodukter om man kan tänka sig lägga 25-35.000kr för 4 fjäderben)

Polaris 1000 återgår jag nog till vid nästa byte, mestadels för att BRP Europa inte längre kommer ta hit de roliga modellerna...

Polaris har särklass trevligaste körställningen när man står, särklast bästa servot, dyna 4wd mm.

Jag har inte provat Honda sedan de fått servo dock. Men de är så små för mina 194cm...

Skall tilläggas att jag mestadels nöjeskör, hård nöjseskörning skulle nog en Svensson säga. Medans jag tycker att jag glider runt på en kafferunda jämte kompisarna.

Bjuder på en gamla bilder när jag fortfarande åkte Polaris. Bilderna är från en motorklubbskörning ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Erfarenhet av 901 av pernils - mån 13 dec 2010, 00:41
i Skördare

12
19 svar
9336 läst
av pernils     
ons 15 dec 2010, 22:56
Gikt, erfarenhet nån? av Bax - sön 07 maj 2017, 15:05
i Socialt (mer om oss)
13 svar