ons 06 sep 2017, 20:16#471259
Gick ut och rev lite mer och trodde jag blev klokare, men det vetiattans
Jag skissade iallfall ner hur det var kopplat, se bifogad bild. Jag har från + på batteriet en kabel upp till en brytare, från den tillbaka ned till svart kabel in mot hydraulaggregatet (den som i Kranmans inkoppling ska vara jord). Sen är orange kabel som går till baklyset på ATV'n rakt skarvad mot grå in till hydraulaggregatet (den som enligt kranman då ska var plus-styrkabeln).
Slår jag på spänningen till ATV'n och bromsar så kan jag när den ditsatta brytaren är på höra ett "klickande" i hydraulaggregatet vilket tyder på ytterligare ett relä där och att det inte spelar nån roll om man växlar +/- (som det är gjort i mitt fall). Jag har ju ingen dubbelpump så den släpvagnskontaten används ju inte till nåt annat.
Dock känns det ju lite skumt kopplat så jag tänker nog göra om det och då som Krnman tycker med ett helljusrelä emellan, då slipper jag ju hela +/- problematiken på bromsljuset.
Dock ser jag fortfarande inte brytaren funktion, och hur kopplingen som den är nu skulle kunna dra ur batteriet?
http://www.kranmanforest.com/images/pdf ... T1900e.pdf1504721757_img_0380.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Polaris Sportsman 500 HO, Kranman T1900E med 30-60, Husqvarna 550 XP, Stihl MS661, Logosol Farmers Sawmill