FjÀdring och timmervagn

Avesta ATV
 Svara  20 inlĂ€gg  2175 visningar  5 följer
AnvÀndarvisningsbild

FjÀdring och timmervagn

#436613 Öppnar frĂ„gan om mjuka bakfjĂ€drar ihop med timmervagn. Finns det nĂ„gon som testat stötdĂ€mpare med luftbĂ€lg sk "highjackers"?. Skulle vilja Ă€ndra frĂ„n skogs/nöjeslĂ€ge pĂ„ ett smidigt sĂ€tt utan livet som insats.

TS
Avesta ATV

Re: FjÀdring och timmervagn

#436616 Ett " steloperationskitt " monteras och demonteras pÄ runt 4 minuter beroende pÄ modell.

AnvÀndarvisningsbild

#436620 Vill ogÀrna steloperera!

TS
AnvÀndarvisningsbild

#436621 Du ska ha sÄdana stötdÀmpare som jag har. DÄ behöver du inga fjÀdrar mer och har alltid bÄde fjÀdring och markfrigÄng. Dessutom slipper du stötigheten som lÄsning ger. ( körde med lÄsning i mÄnga Är)

AnvÀndarvisningsbild

#436639 :surp: och va Àr det dÄ. Verkar vara det ja söker :grin:

TS
AnvÀndarvisningsbild

#436643 ASA suspension. Googla sÄ hittar du dom. Lite kostsamma men vÀrda det tycker jag. Sen fÄr man en liten ficklampa ocksÄ :shock:

#436644 ASA heter dom ju.. :grin: jag har lÀnge sökt efter just de dÀmparna. Jag fick 2010 erbjudande om att vara testpilot för nytillverkade dÀmpare till ATV.. :-BD men jag avstod nÀr snÄlvargen skulle ha nÀra nog fullt betalt för dÀmparna.. :shock:

Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#436651 Var stannar prislappen? Stod inte mycket pÄ deras hemsida. Det pratas om en extra booster som man anvÀnder för att Àndra justering av hÄrdhet. PÄminner mycket i sÄ fall om hi-jackers till usa bilar pÄ 80 talet. TyvÀrr sÄ har dom inte skrivit tillrÀckligt pÄ hemsidan för att det ska vara intressant att kontakta dom.

#436655 Jag fick som sagt erbjudande om att testa ut dÀmpare för snart sju Är sedan. Jag vill minnas ett pris pÄ runt 8000:- kronor paret exl booster. Hemsidan ser för övrigt lika tarvlig ut som 2010.. :shock:

AnvÀndarvisningsbild

#436656 Hitta nÄtt paketpris 2014. 20000 pix för 4st :surp: :surp: :surp: . Oj vilket pris

TS

AnvÀndarvisningsbild

#436661 Ja hemsidan Àr usel, och de kostar mÄnga tusen per par med "boostern". Och de Àr inte lÀtta fÄ tag pÄ och bli kund hos. Men nÀr man vÀl Àr det sÄ Àr de hur bra som helst att göra med. Eller dom och dom, karln som gör dÀmparna rÀttare sagt. Tror det Àr bara en person. Fattar fortfarande inte varför ingen investerare dÀrruppe i norra norrland inte satsat pÄ dem Àn.

AnvÀndarvisningsbild

Bilboo skrev:Hitta nÄtt paketpris 2014. 20000 pix för 4st :surp: :surp: :surp: . Oj vilket pris

Ja, jag velade lÀnge innan jag köpte ett par bak. Sen köpte jag ett par fram ocksÄ. För mig Àr det prisvÀrt, men dÄ har jag ocksÄ stenig och brant mark som krÀver en massa markfrigÄng. SÄ vÀldigt bra att kuna justera höj/hÄrdet utifrÄn aktuell belastning. Behövs bara en insexnyckel och nÄgra minuter.

AnvÀndarvisningsbild

#436707 Min plÄnbok tillÄter tyvÀrr inte ASA dÀmpare. FÄr fnula vidare pÄ dÀ dÀr med "highjackers" 1300/par. Har ju funkat pÄ gamla ihopsjunkna raggarbilar i mÄnga Är. :mrgreen:

TS
AnvÀndarvisningsbild

#436710 Ja annars fungerar ju fjÀderlÄsning. Som sagt körde med det i mÄnga Är sjÀlv.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).
Liknande TrÄdar
TitelStatistikSenaste svaret
HÀngig fjÀdring? av Robbanhög - fre 11 dec 2015, 19:25
i ATV och UTV i skogen

12345
64 svar
10799 lÀst
av Robbanhög     
lör 19 dec 2015, 22:38
Stadigare fjÀdring can am av trilla - ons 18 maj 2016, 13:08
i ATV och UTV i skogen
11 svar
3615 lÀst
av skogsbonne     
tis 07 jun 2016, 12:54
Pick upp med bra komfort /behagligare fjÀdring? av jönsson84 - fre 22 apr 2016, 23:28
i Bilar

1234
45 svar
11287 lÀst
av svampbob     
sön 24 jul 2016, 19:27
Atv timmervagn av fryggestorp - tis 31 mar 2015, 13:52
i SmÄ skogsmaskiner och övriga maskiner
1 svar
1890 lÀst
av Qkeeper     
tis 31 mar 2015, 19:47