ATV och UTV i skogen

hej hej ska köpa atv need help!!

24 inlägg 10085 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

Qkeeper  
#359229 Kan varmt rekommendera Yamaha Store i Bjälverud! Har köpt båda maskinerna vi haft där och det har fungerat bra. Har även flakkärra samt lunningsvagn från Lejab som görs i deras ursprungslokaler, hade även en timmerkärra från Lejab till en början. Bra kvalité och bra service. Sett att dom haft lite begagnat till hyfsade priser på slutet men det kanske enbart är nytt du söker?

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

Qkeeper  
#359235
totaya79 skrev:Jag har ett koniskt plogblad från Warn med frontfäste och är mycket nöjd med det, funkar jättebra MEN skulle jag köpa ett nu skulle jag ta det som Yamaha säljer enbart för att det sitter fäst på dragkulan..
1450814511_foto0018.jpg



Personligen skulle jag inte köpa plogblad med balk under. Har haft en kopia på deras blad där deras ordinarie fäste användes samt balk under till dragkulan. Men att ha balk under en fyrhjulingen går bort i min värld. Försöker du skjuta upp snö på en hög och spinner lite så hänger du snart på balken.. Ut och åka i puder så har du betydligt sämre framkomlighet. Inte heller drar man iväg till skogs med bladet på vilket ju är bra ibland faktiskt. Jag har för tillfället ett Warn blad med frontmontage och elstyrning och det tycker jag fungerar betydligt bättre. Mer "attackvinkel" på ramen från plogen så den skrapar renare och fjädringen tar ju bort de värsta. men visst har man tagit emot några riktiga smällar i bladet och det som böjde sig först var den yttre delen där du sätter sprinten.. Dock nu förstärkt så nästa gång kanske de tar maskin .. :roll: :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359245 tack allihop för svar får nog bli en 450 något salgs packet og med äran tips och trix så klarar jag mej nog ska kolla runt lite sen så köper jag tack !

   TS
Avatar Fallback

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

Blivande snickare  
#359333
skogsmannnen skrev:tack allihop för svar får nog bli en 450 något salgs packet og med äran tips och trix så klarar jag mej nog ska kolla runt lite sen så köper jag tack !

Återkom å berätta vad det blev sen :)

Avatar Fallback

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsbonne  
#359344 Rekommenderar starkt bjälverud och säljaren Ludde, köpt 3 nya maskiner av han :smile:

Avatar Fallback

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

stektlök  
#359393 Vad köpte du :) suzuki ? Yamaha? ... ellevad

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

T Landström  
#359395 Annars finns ju Polaris i Torsby!

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

Karlsson_98  
#359434
T Landström skrev:Annars finns ju Polaris i Torsby!

Där har vi köpt två maskiner, trevlig personal där också :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sv: hej hej ska köpa atv need help!!

T Landström  
#359447
Karlsson_98 skrev:
T Landström skrev:Annars finns ju Polaris i Torsby!

Där har vi köpt två maskiner, trevlig personal där också :smile:


Det är kusin till mig det ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).