ATV och UTV i skogen

hej hej ska köpa atv need help!!

24 inlägg 10089 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359175 hej hej håkon hetter ja ! bor i norravärmland å ska handa mej atv för jobba i skogen med å snöröjning min skog är veldig lätt treäng så hadde tänkt mej en yamaha 450 som jag har fattat ska va kanon å då tnäkte jag tips om såsom billiga sidor der dom har packet eller billiga atver ? och alla tips om kansje bätere val ??? ni är ju dom kunninga tack för svar

((((ps min stavning är mycket dåligt soryy))))) :lol: :lol: :lol: :P :roll:



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

itfc  
#359179 Kan bara varmt rekommendera Yamaha 450 i skogen. Fungerar mkt fint och är smal och smidig. Här nere i Småland finns nyvab.se med fina paket.

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359180 tackar ja har läst att den duger långt å väll ja dom har fina packet men dom har ej nön 450 med bara 700 nestan juu :/ ;D

   TS
Avatar Fallback

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

itfc  
#359184 Finns något de kallar torparskjutset med yamaha 450 och enklare vagn men det paketet saknas hasplåt. Någon jag tycker man måste ha i skogen.

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359185 okej ja hitta dock deta på blocket är det något eller ?? skulle få med snöblad i packet för 95lapp http://www.blocket.se/kronoberg/Yamaha_ ... m?ca=9&w=3

   TS
Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359187 såg de nu den du gav var billigar haha ja vad skulle det kosta å köpa till hasplåt?

   TS
Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359191 och en liten fråga äre värt å köpa Yamaha 450 Grizzly EPS 4x4 i ställe för Yamaha 450 Grizzly IRS ? :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

anersimyra  
#359192 Fjärrstyrd vinch brukar innebära 1,5 meter kabel.. :lol:

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359193 =))

   TS
Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

Karlsson_98  
#359201 Bjälverud Yamaha Store kan du väl inte ha långt till? Ligger mellan Sunne och Torsby bredvid E45an.
Vad jag har hört så är det väldig trevlig personal att ha och göra med :smile:

http://www.bjalverud.se/

450 räcker gott o väl till skogsarbete o snöplogning! Yamaha är av bra kvalité också så det ska nog vara ett bra val :smile:

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359203 jo tack får väll ringa ditt å höra med dom :) bor i sysslebäck så ahah skogen är min vänn

   TS
Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359207 Fundera lite på tillgången på service med, kanske kan vara värt att byta märke om du har en bra återförsäljare med service i närheten, kan vara värt mycket i framtiden om du får bekymmer med maskinen....

Men håll dig till de "stora märkena" håll dig ifrån kineserna...
4 - 500 kubik är lagom, och räcker långt....

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

skogsmannnen  
#359216 okej ja funderar på de der hur är de å serva själv? är utbildad bilmekk?

   TS
Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

totaya79  
#359221 Hej. Jag har själv en Grizzly 450 -12 och kan rekommendera den varmt. Riktigt nöjd med min. Servo? JA. Du klarar dig utan men MYCKET trevligare maskin med. Absolut. Så här är det, din fyrhjuling blir aldrig bättre än dom redskap och tillbehören du har. Utan nå kan den "bara-skjutsa-arslet". :D Fullt skydd under bör du ha. Winch sitter standard fast fram men köpa till den flyttbara med fäste fram och bak är inte bortkastade pengar. Den winchen har man bak med möjlighet flytta på ett vedvagn eller dyl. Extra lampor för körning i mörker och vid plogning, org belysning är en klen tröst i mörkret. Montera dessa högt för vid upplyft plogblad skymmer allt ljus. Jag har ett koniskt plogblad från Warn med frontfäste och är mycket nöjd med det, funkar jättebra MEN skulle jag köpa ett nu skulle jag ta det som Yamaha säljer enbart för att det sitter fäst på dragkulan. Inget har gått sönder på maskinen men man mår lite illa då det hugger fast hårt. Kedjor i någon form bör man ha då man plogar, inte så mycket för att ta sig fram som för att ta sig bakåt då du lyft upp bladet. :lol: Sedan är väl lastlådor/korgar personlig smak men skönt att ha. Vindrutan fram är skön och värd pengarna. Skulle INTE köpa större hjul till den då jag tror den tappar sin fantastiskt fina lågväxel vid körning i skogen. En nackdel är att den är mjuk i fjädringen så kolla upp om dom börjat om sälja hårdare fjädrar igen och om, SÅ KÖP DOM. Detta enligt MIG och finns säkert andra som tycker annorlunda, oavsett så är lilla grizzlyn en "stor" hjulig i "små" kläder. En smidig kompis i skogen och på gården som är med på ALLT.........utom att leka i grustaget eller i myran, till det finns betydligt bättre maskiner.
Lycka till.
1450814511_foto0018.jpg

Användarvisningsbild

Re: hej hej ska köpa atv need help!!

Karlsson_98  
#359228
skogsmannnen skrev:okej ja funderar på de der hur är de å serva själv? är utbildad bilmekk?

Oftast kräver återförsäljaren att maskinen ska servas på en auktoriserad verkstad för att garantin ska gälla om något går sönder.. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).