ATV och UTV i skogen

Hjälmtvång på fyrhjuling till årsskiftet?

123 inlägg 54029 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hjälmtvång på fyrhjuling till årsskiftet?

Qvenne  
#469751
Hema skrev:Hörde av Jonas som hade ATVbow.com ATV-buren vid Avestavagnen (han visade upp sin vagn och var även åf). Om jag minns rätt så sa han att man slipper hjälm om man skaffar en atvbow, det var iaf nytt för mig. Testade att sitta på en atv med atvbow men det kändes konstigt, kanske att det hade funkat bättre utan tak eller så är det bara ovant,men jag är allt lite skeptisk. Ibland vill/behöver jag kunna stå upp o jag är inte så lång (175).
Bild


Stämmer bra "hema" men liten korrigering:
-Det är "Qvennes Skog & Maskin" (googla) som är ÅF/huvudåterförsäljare åt "ATV-Bågen" och ställde ut tillsammans med AvestaVagnen så det blir rätt här nu :-bd :ymparty: :d

Det har även kommit en ny modell av denna ATV-Båge nu som heter "Sport" och är ännu fräckare med justering både på höjd och längd i olika lägen.. :-bd

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Hjälmtvång på fyrhjuling till årsskiftet?

Tosca  
#470092 Vad hindrar att man gör en modell med full ståhöjd?

Användarvisningsbild

Re: Hjälmtvång på fyrhjuling till årsskiftet?

filijox  
#476405 Qvenne, jag förstår att du tycker den är förträfflig eftersom du säljer den.

Hursomhelst finns grundlig forskning ända sedan 80-talet som påvisar att skaderisken inte minskar, minskar minimalt eller till och med ökar med bur beroende på design och olycks-situation.

Jag antar att denna film finns på fler ställen i forumet men lägger in den igen:



här är del 1/2 med lite mer ingående prat om hur testen är gjorda och så:
https://www.youtube.com/watch?v=J6lTZ0gMIxM

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).