ATV och UTV i skogen

Lastväxlare till ATV

20 inlägg 16848 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lastväxlare till ATV

Tokslut  
#392992
Hema skrev:Rättelse:
Fann vagnen under nyheter: http://www.konepoint.fi/-p-1612.html
Sista bilden innehåller en film och där framgår det att det även går att tippa.
Startpris 5490€ + flakkostnad. Konstigt att inte Kranman, Avestavagnen, K-vagnen eller någon annan aktör har kommit upp med något alternativ.

Den här har boggien alldeles för långt bak för att fungera till en ATV

Håkan, vackert bygge 8)

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Lastväxlare till ATV

Hema  
#392999 Boggien måste väl vara långt bak för att klara belastningen, både vid av&på och tippning? Kanske dock att totallängden är för lång.

Avatar Fallback

Re: Lastväxlare till ATV

axwell  
#393029
Hema skrev:Boggien måste väl vara långt bak för att klara belastningen, både vid av&på och tippning? Kanske dock att totallängden är för lång.


Det verkar som om boggien behöver vara nästan så där lågt bak.

På min enkelaxlade Smålandsvagn varnas det i manualen för att tippa upp flaket utan att vagnen är kopplad till ett fordon. Befogad varning, +-0 kg kultryck i toppläge.

Tycker den här lastväxlaren var plågsamt långsam.

Avatar Fallback

Re: Lastväxlare till ATV

Hema  
#393036 Nee jättesnabb var den inte, men elhydrauliska är av min erfaren inte jättemycket snabbare. Beror såklart vilket kraft man eftersträvar. Gissar att aggregatet blir för dyrt om man ska ha både snabbhet och kraft isf. Klart en fördel om man kan ansluta till befintlig traktor.

Användarvisningsbild

Re: Lastväxlare till ATV

MartinH31  
#525687 Hej! Funderar på om det går få tag i lasatväxlarflak till atv i Svergie ? Skulle vara guld värt att ha en sådan vagn.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).