ATV och UTV i skogen

Vilken ATV kör ni med?

920 inlägg 597174 visningar 165 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
nexon  
#40458 Visste inte var jag skulle slänga upp detta men man kanske kan kalla det för en atv på anabola.

Jag och grannen hade kul en em. Grävmaskinen var där och dikade. Vi började med 2 hjulsdrift, i med 6 hjulsdrift sist men inte minst så diffade vi allt. Inte hade vi stövlar heller. Men vi hade ett par öl.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Yamaha Grizzly 550 09:a 1 m. Kellfri vagn

nommeryd  
#41450 Jag kör med en splajdans ny Yamaha Grizzly 550, med extra stora däck.
Hänger en Kellfri vagn efter, som har en elvinsch från Clas Ohlson på sig. Tar sig fram duktigt bra, och servostyrnignen är underbar!!!

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

nommeryd  
#41451
Polaris 500 skrev:Hej jag har en polaris magnum 500 -02:a med en kellfri vedvagn. Vi håller på att hugga gärdsgårdspinnar i en mosse. Det fungerar mycket bra.
Fyrhjulingen väger bara 290kg så det skjunker inte :D

Jag undrar vad ni kör med för någon atv eller dyligt?

Här är en bild på vårat ekipage!!

Obs: har en kran men den har vi inte på när vi lastar för hand!


Jag kör med en ny Yamaha Grizzly 550.../Nommeryd

Avatar Fallback
Polaris 500  
#41460 okej:D

   TS
Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 550 09:a 1 m. Kellfri vagn

nexon  
#41507
nommeryd skrev:Jag kör med en splajdans ny Yamaha Grizzly 550, med extra stora däck.
Hänger en Kellfri vagn efter, som har en elvinsch från Clas Ohlson på sig. Tar sig fram duktigt bra, och servostyrnignen är underbar!!!



Hade själv en clas i sjön vinsch, men den började smälta i kablarna och plasten på min kodiak smälte. Skulle bara dra upp mig själv ur ett surhål. Det var bara att köra hem och montera bort skiten.
Nu tjänstgör en del av vinschen som dörrhållare till logen.
Köpte en warn istället. Som dag och natt.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Sjögård  
#47840 Köpte en Honda TRX 500FA -06 idag

Utr.
Warn 2,5-vinsch med snabbfäste (fram/bak)
Hasplåt och drivaxelskydd och kedjor

Nästa inköp bör bli en boggiekärra till den, kanske ett snöblad!

Har inte hört eller läst mycket negativt om dessa maskiner. Men lyssnar gärna om någon har såväl goda som dåliga
erfaranheter av de senare årsmodellerna.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Mickev  
#47895 Åker på en Polaris sportsman 500 X2 -07

En trevlig maskin som fått sig "lite extrautrustning" ;)

Bild


Går ofta som "nöjesfordon" på atv-träffar men såklart får den göra rätt för sig i skogen ibland också med ved/grus kärra. Då oftast i brant terräng (dock dåligt med bilder på de, man har liksom fullt upp att försöka köra då ;) )

Bild

Bild

Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 550 09:a 1 m. Kellfri vagn

nexon  
#49043
nommeryd skrev:Jag kör med en splajdans ny Yamaha Grizzly 550, med extra stora däck.
Hänger en Kellfri vagn efter, som har en elvinsch från Clas Ohlson på sig. Tar sig fram duktigt bra, och servostyrnignen är underbar!!!



Ta det försiktigt med ohlson vinchen.. Jag hade en sådan skulle dra loss mig ur ett dynghål, då började det ryka under sadeln.. Kabelbrand.. Resultat, alla höljen till vinchen smälte, plasten på min kodiak under sadeln fick smältmärken. Körde hem och klippte bort kablar och skruva av vinchen. Den tjänst gör just nu som dörrhållare till logen. Delar av den iallafall. Resten är på skroten.

Användarvisningsbild

Re: Yamaha Grizzly 550 09:a 1 m. Kellfri vagn

Robin  
#49649
nexon skrev:
nommeryd skrev:Jag kör med en splajdans ny Yamaha Grizzly 550, med extra stora däck.
Hänger en Kellfri vagn efter, som har en elvinsch från Clas Ohlson på sig. Tar sig fram duktigt bra, och servostyrnignen är underbar!!!



Ta det försiktigt med ohlson vinchen.. Jag hade en sådan skulle dra loss mig ur ett dynghål, då började det ryka under sadeln.. Kabelbrand.. Resultat, alla höljen till vinchen smälte, plasten på min kodiak under sadeln fick smältmärken. Körde hem och klippte bort kablar och skruva av vinchen. Den tjänst gör just nu som dörrhållare till logen. Delar av den iallafall. Resten är på skroten.

Har haft min winch från CO i snart 3 år och den har funkat felfritt. Låter ju som en stenkross och går längsamt men för 599:- ska man inte klaga.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Prorider  
#50171 Vi har en Arctic Cat 300 -98 som vi använder som socialt färdmedel och som vi kollar skogsskiften med. Helt överlägsen maskin för sin klass. Det enda vi har bytt på den är damasker och bromsbelägg.. Och då har vi haft den i 10 år. :-bd Hade även en biltema winch på den men den lossnade och sprack. :-?

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Solo  
#50958 Honda +Avestavagnen 3.2 +drift gör att man kan tro att man upphävt naturlagarna!

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

henrik_1  
#52183 Jag har en Yamaha Grizzly 450 -07 med vinsch, handtagvärmare, bukplåtar, monsterdäck och en myran skogsvagn.
Har en rejäl Thule tippvagn också!

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52891 Tja, nu har nog Artic slagit till igen med Artic Cat Mud Pro. 35 cm markfrigång!! Fast det är försås kul ändå med andra märken på enklare marker......Den är makalös, prova så får du känna själv.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Brasse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55210 Hej på er!
Har kollat in detta utmärkta forum under en tid och kommit fram till att en ATV med kärra är ett rimligt alternativ för min del. Köpte en Polaris Sportsman 500 EFI med en Avestavagn. Jag tycker att ekipaget har motsvarat förväntningarna och lite till.
Sen är det ju bara ett plus att det är så mycket roligare på färden ut i skogen mot att skava på en gammal MF35.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

stegmaster  
#55604 Her er en bild av min Suzuki kingquad 280 1997 mod. Den er oskruvad och har anvendts dagligen i 11 år nu. :grin:
Har fått byta til nya "bear claw" däck, som ger et mycke bra grepp. Den er reggad för vägkörning,och gör ca 90km/t.

Bild

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).