ATV och UTV i skogen

Vilken ATV kör ni med?

920 inlägg 597128 visningar 165 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Jojac  
#325597
image.jpg
Första turen i skogen med nya vagnen.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#325604
Jojac skrev:
image.jpg
Första turen i skogen med nya vagnen.

Vad tycker du då? Gillar din frontbåge.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Jojac  
#325606 Än så länge är jag nöjd men jag är ovan med så lång vagn. Denna genar mycket mer än min gamla.
Kranen har jag bara känt lite lätt på och ska väl få ge den en omgång nästa helg.

Frontbågen är egentillverkad i 3mm rostfritt. Tycker att polaris orginal är både för dyra och tillverkade i för klena rör.

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

emanuelp85  
#327944 Kör polaris 800 6*6 med en kranman 1900:)

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

BM Buster  
#328749 Fick just hem en Grizzly 700 idag, återstår att få tag på en vagn att köra virke med!

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Marldon  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329109 Tycker många atv er går alldeles för fort på lägsta växeln. Vilken tycker ni är bäst att krypköra med?

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Jerpa  
#329114 Tycker att jag kan smyga bra på högväxeln. Låg är inte sämre så att säga.
Kawasaki KVF650 -12

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

totaya79  
#329117 Tycker att Grizzly 450 har riktigt fin lågväxel. Går fin fint krypa mellan stubbar och stenar med och utan lass. Däremot hade det inte gjort mig nå om backväxeln varit lägre växlad.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

BM Buster  
#330896
IMG_0487.JPG

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

skogh  
#341463 Köpte en Arctic Cat trv 400 i april och hade till lite nöjes körning och lättare skogs arbete , hade lite kladd med växelföraren men annars en bra maskin. fick erbjudande att sälja den till en kompis och jag gjorde så. köpte en begg grizzly 660 05a för att kunna dra mer i skogen och ha difflock möjligheten. Hämtade den i går kväll och nu i kväll så tog jag en nöjes tur. kan konstatera att de "extra" 260 kubiken gör jätte mycket men det märks att caten är en ren nöjes maskin och grizzlyn en arbets häst. Mycket svampigare väghållning i denna.

Bild

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Mr shogun  
#341514 Hej!
Vill bara tipsa er om bra filmer hur man använder timmervagn från Lejab och även andra svensktillverkade tillbehör:

http://www.experienceyamaha.com/?page_id=132

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Hema  
#341525
Mr shogun skrev:Hej!
Vill bara tipsa er om bra filmer hur man använder timmervagn från Lejab och även andra svensktillverkade tillbehör:

http://www.experienceyamaha.com/?page_id=132

Tyckte det fanns mycket matnyttigt där. Då jag inte har en timmervagn, så lärde jag mig lite tips o trix. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV kör ni med?

Freddan1979  
#342037 Arctic Cat trv 400 var riktigt fin har själv funderat på att inhandla en sådan inom kort.

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

Qkeeper  
#342474 Någon som varit och inhandlat den nya grizzlyn eller kodiaken och har några synpunkter positiva som negativa? :smile:

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV kör ni med?

skogh  
#342485 Byggde om en gammal plog till hjulingen, ska testa till helgen. fick bygga om draget lite för att få dit tryckstången.
Bild

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).