Bilar

Köpa - Vilken PickUp?

601 inlägg 303795 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134336
huggarn82 skrev:åker -05 Duramax som gått 20000 mil...

inge rassel o skrammel alls, o komforten är hur underbar som helst


haha! 20 000 mil ! på en Duramax -05 ( den är knappt inkörd ) :ugeek:

Det är sånt som väcker "vill ha begär" ! och jag är riktigt sjuk på en Duramax som finns i söder själv , men vi får se Forden går fint den , och jag har ingen anledning att byta egentligen , dock är det alltid kul med nåt annat att "pillra med" i verkstan till hösten :grin:

kommer själv aldrig att äga en europeisk bil igen , hur dåligt mitt liv än skulle kunna bli så får dom "handikappanpassa" en gammal cheva / Ford truck , jag kommer nog aldrig att äga en bil utan flak igen ..thats it ! **== ^:)^

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134390 tillägas bör är ju att många som åker "japspickisar " är ju mer eller mindre handikappade och klagar på rygg, axlar , nacke , o.s.v men detta finns det ingen utredning på från skogsforsk ?

Men allt annat inom G timmar utreds ? friskluftfilter och ljudnivåer och stolar , övrig ergonomi , i alla nu Tillverkandes Skogsmaskiner .

Så varför inte göra ett test ? nåt för skogsforsk ! det finns många som sitter och studsar i bilar utan komfort / kvalitet ?

PÅ just alla "entrepenörsbilar" så vi får klarhet i vad som är bästa komfort och ekonomi , allt ska vara med i kalkylen , andrahandsvärdet , osv.

(men det kostar väl 30 miljoner och är klart år 2015 ) "och allt mygel med gratisbilar osv skulle inte göra det rättvist "

kanske att kasta pärlor till svinen ? , som vanligt ! :-))

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Kse  
#134392
"spindeln" skrev:tillägas bör är ju att många som åker "japspickisar " är ju mer eller mindre handikappade och klagar på rygg, axlar , nacke , o.s.v men detta finns det ingen utredning på från skogsforsk ?


Kanske lite ute och cyklar nu eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134398 Kanske lite sanning där ändå, men hsh man kan man inte jmfr minipickis mot fullsize.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Herr Krånglin  
#134412
huggarn82 skrev:åker -05 Duramax som gått 20000 mil...

inge rassel o skrammel alls, o komforten är hur underbar som helst




Hur mycket drar en sån rackare per mil ?

Vore kul att veta .

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134413
Herr Krånglin skrev:
huggarn82 skrev:åker -05 Duramax som gått 20000 mil...

inge rassel o skrammel alls, o komforten är hur underbar som helst




Hur mycket drar en sån rackare per mil ?

Vore kul att veta .

Fråga hellre om den är skön att köra, snygg att se på och allmänt härlig.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Herr Krånglin  
#134418
Slurfi skrev:
Herr Krånglin skrev:
huggarn82 skrev:åker -05 Duramax som gått 20000 mil...

inge rassel o skrammel alls, o komforten är hur underbar som helst




Hur mycket drar en sån rackare per mil ?

Vore kul att veta .

Fråga hellre om den är skön att köra, snygg att se på och allmänt härlig.



Det tvivlar jag inte ett dugg på :ymcowboy:

Det är bränsleförbrukningen jag är lite nyfiken på.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134423
Herr Krånglin skrev:
Slurfi skrev:
Herr Krånglin skrev:Hur mycket drar en sån rackare per mil ?

Vore kul att veta .

Fråga hellre om den är skön att köra, snygg att se på och allmänt härlig.



Det tvivlar jag inte ett dugg på :ymcowboy:

Det är bränsleförbrukningen jag är lite nyfiken på.

Vad kommer det sig av?
Gissningsvis är den dyrare i drift tex jmfr med en eu-moppe eller minipickis
men de är ju inte nåt alternativ när man är ute efter en fullsizepickis
så det ger ju inget beslutsunderlag ändå.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134425 Nå få höra nu , kör man 6-7000 mil per år i jobbet så har det ju större betydelse än om man sladdar lite runt korvmojjen på helgerna , vad drar en sån där gudomlig skapelse landsvägskörning i 120-140km/h ?

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

jd6630  
#134433 nissan narvara eller en trogen nissan kingcab!!!!!!!!!!!
finns väl inte fler pikkisar än nissan
inne på den 5 nu o kommer bli den nye modellen me v6 nästa år troligtvis
underbara o snälla bilar som bara rullar

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134437 Byter du var 1000 mil då eller, ren skit är vad Nissan är!!

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134438
Klargplutte skrev:Nå få höra nu , kör man 6-7000 mil per år i jobbet så har det ju större betydelse än om man sladdar lite runt korvmojjen på helgerna , vad drar en sån där gudomlig skapelse landsvägskörning i 120-140km/h ?

Flera funderingar redan innan svar:
Kör man i jobbet så belastas väl inte din privatekonomi och firman drar väl av alla kostnader innan skatt?
120-140km/h ? Nu snackar vi fullsize pickis på svenska vägar väl? Rimligare är väl en ngt lägre snittfart?
Enligt Chevrolet.com anges förbrukningen på en liknande min till 1,1 liter milen och det är nog nära sanningen.
Då vet jag ju inte hur de mäter heller iofs men inte ens de torde ha så hög snittfart gissar jag.
Som kuriosa anges Toyota Tundra till ungefär samma förbrukning men den har en lite klenare motor.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Herr Krånglin  
#134443 Det är bränsleförbrukningen jag är lite nyfiken på.[/quote]
Vad kommer det sig av?
Gissningsvis är den dyrare i drift tex jmfr med en eu-moppe eller minipickis
men de är ju inte nåt alternativ när man är ute efter en fullsizepickis
så det ger ju inget beslutsunderlag ändå.[/quote]


Jag är intreserad pga att jag är anställd och kör med egen bil till och från jobbet.
Är dock utan bil (berlingo) :grin:
Det är inget att ha så fort skogsvägen får påhälsning av timmerbilarna .
Skrapar och lever om under bilen jämt.
Har suttit och tittat på lite pickups.
Och som sagt bränsleförbrukningen är en viktig del när man som privatperson ska bestämma sig .

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

jd6630  
#134445 men tänk lite!!!!!! kört bil i 15år,ca 1500mil/år med navaran och aldrig aldrig haft minsta problem me dom, tar sej fram överallt på dåliga vägar åkrar snö is strand ja överallt där de inte krävs bandvagn för o köra
vad menar du med att nissan e ren skit???????????????+ vad grundar du de på????????????
navaran ja har nu tar 0,8 blandad körnig, runt litern me tungt lass på släpen
finns inte bättre bil.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#134447 Jag hör ju att du snackar skit eller lever i en fantasivärld, eller grundrar du ditt påstående på en navara från -99, något nyare kan det ju knappast vara. 0,8 i 80 km/h utan släp då?

Jag grundar mitt påstående att Nissan Navara / king Cab är skit efter att ha haft 3 st D20, 4 st D22, 6 st D40 och 1 st D401 (den blir den sista, har dock inte strulat ännu). Just nu har vi 6 st och alla är till salu. Möjligtvis får den nyaste vara kvar något år till.
Bilarna rullar mellan 1000-3000 mil om året.

Jag kan fylla hela din skärm med problem och skit som jag haft med mina bilar som jag INTE upplever på mina andra bilar och hur företagen bakom ställer upp om det skulle uppstå problem, Nissan ställer INTE upp. Snitt bränsleförbrukning på D40 är mellan 0.95 - 1,4 liter milen med släp. Utan släp och runt 130 km/h drar de runt 1,2. :(

Min första D22 (och mest tragiska bil) gick på 0,8 de fösta 100 milen då jag var överseriös med att köra in den (max 80 km/h), och då på en långresa på över 35 mil enkel resa, men dit kommer man aldrig igen om man ska ligga i samma hastighet med övriga bilister.

Sedan undrar jag om den ?-knapp hakat upp sig?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).