Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89961 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Thunborg  
#51148
Slurfi skrev:Ska du åka smått så ta en riktig:
PontiacElCaminoa.jpg
PontiacElCaminob.jpg

Det är Corvettemotor i den på 415 hk så den lär gå hyfsat.


Nej :ugeek: Håller fast vid en VW eller kanske den lilla 4-hjulsdrivna Peugeot (partner) tror jag den heter :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51152 När blev El Camino en Pontiac :surp:
Markfrigången såg inte så bra ut....

Markfrigången är viktigast, jag klarar mig bra med min framhjulsdrivna Peugeot skåpis, fast man är ju sugen på V8 diesel :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51153 Var i forum-metropolen B-) Säffle i fredags och införskaffade en skoda pickup bl.a. för skogsresor, om det är ny plogade och på sommarn nysladdade vägar förståss :D =))

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51160
Skotartjejen skrev:Ja, visst är han en glädjedödare! Han skulle bara bli avundsjuk om jag kom i en större bil än honom 😈 :lol: . Men det är bara att kolla på körkorten och se vem som får köra störst fordon av oss två \:D/ .


jasså! ja just det ja ... men appropå stora bilar och dyl. han kör ju inte direkt minsta skördarn själv :)) :))

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Rickard Eklund  
#51418 Tjena jag tänkte låna tråden och ställa en fråga om bilar istället?!
Är det någon som har kört? kör? eller funderar på att köpa/köra en volvo xc70 diesel?
Går nämligen i bilbytar tankar och ha nog bestämt mig för en volvo xc70 men skulle villa höra era åsikter och erfarenheter om den så skriv allt bra, dåligt plus sånt man måste kolla upp före ev. köp så skulle jag va tacksam.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51433 En något höjd (5 cm) Jeep Grand Cherokee -00

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51477
mmart skrev:En något höjd (5 cm) Jeep Grand Cherokee -00


om volvos xc kan jag inte ett dugg! :roll:

men "mmart" har just en sån där bil som vi klurat på ..innan det blev en hastig affär på fordtrucken :geek:

jeep grand cherokee är inte fel alls, .. men dieslarna ska man vara noga med att vårda speciellt kylvattennivåer / hålla kylaren ren, då denna motor ursprungligen är en italiensk marindiesel ...och kylsystemet kanske är "något i underkant" för denna annars fint morrande diesel :ugeek: , och vad det gäller 4-hjuls drift är nog jeep med sin konstanta 4-hjuls drift den ENDA "suven" som har RIKTIG 4-hjulsdrift ... som dessutom är utprovad och definitift byggd för att användas tufft =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51486 Vill man bära med sig en dieseltank är nog Granden inte det bästa. Men med delat och fällt baksäte så får man med sig även en röjsåg utan att behöva klättra upp på taket. Även med hundbur i skuffen. Detta klarar av mina behov åtminstone för tillfället.

När den inhandlades för litet drygt 5 år sedan så letade jag egentligen efter en diesel, men det fanns ingen begagnad att hitta just då. Det blev en 4,0L rak 6:a istället. En gammal beprövad järnspis som bara går och går, men som tyvärr är ganska törstig.

4wd fungerar bra utom när man råkar ut för diagonalspinn.

Martin

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51517 jajjemen! men just angående diagonalspinn ? då kanske en rekorderlig oljeservice i bakaxeln i första hand är att föredra ! för de som inte vet så kan vi ju börja med att säga att en framaxel normalt aldrig har en diffspärr , såvida man inte är så "brutal" att man satt i en egen tryckluftstyrd :lol: .. och diffar det dåligt bak på jeepen , som förmodligen har lamelldiff , så tappa ur oljan ..sätt ihop igen fyll med diesel.. kör runt gårn svänga mkt och provocera den till att "slå i diffen" .. detta för att ta dän beläggningar som satt sig på lamellerna ... tappa ur dieseln och fyll korrekt olja , d.v.s "limited slip" -olja :ugeek:

vill man vara garanterad diff i alla lägen så kan man ju köpa en "detroit locker" ...men då "skriker däcken" bak i varje gathörn =)) =)) ..the one and only för de som kör jeep i skogen ... men detta har man växt ifrån :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

skotarlasse  
#51935 Mazda BT 50 till jobbet. Annars helst en sväng med finbilen Chrysler Saratoga 52a

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51939
skotarlasse skrev:Annars helst en sväng med finbilen Chrysler Saratoga 52a

Bilder?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

skotarlasse  
#51953
3.jpg

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51961 Tufft!
Både Hemi och Fluid drive!

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51966 vilken skönhet! ... jag är lite fräck och testar att bif. en länk för bilälskare ;)

http://www.socalcustoms.com/index2.htm

där finns att se ;)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#51969
"spindeln" skrev:vilken skönhet! ... jag är lite fräck och testar att bif. en länk för bilälskare ;)

http://www.socalcustoms.com/index2.htm

där finns att se ;)


Tittade du överhuvudtaget på bilarna? :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).