Bilar

Nissan Navara -07

6 inlägg 7999 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nissan Navara -07

Conjacken  
#477915 Hej!

Jag har fått en Nissan Navara som föredetta ägaren trodde toppen var rasad på. Då den enligt verkstaden sprutade ut vatten!
Efter lite undersökning och samråd av mer kompetenta kompisar så verkar det mest troligt "bara" vara toppackningen som rykt.

Det vi provat är att starta bilen (den läker inte på tomgång), men går lite oroligt och kylslangarna var väldigt hård och den "ångade" rätt mycket ut expansionskärlet.

Vad tror ni, är det bara packningen eller hela toppen som rykt?
Jag tänker beställa en sotningssats och ev. kamkedja om den inte är bytt redan och byta det.
Vet ni vart det finns kit för att sätta dit dubbelkedja? Eller är det bara sånt som säljs? har hittat några kit för ca 3500:-.

Tack på förhand!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara -07

Torbjörn Johnsen  
#477979 Hej Conjacken och kul att du hittat till Skogsforum! Jag har tyvärr ingen vidare koll på det du frågar efter men jag är helt säker på att det finns många här på forumet som kan ge dig bra tips. Vi håller tummarna!

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara -07

Tosca  
#477994 @Kse kan nog ha lite koll?

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara -07

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#478006 Du kommer inte runt att ta upp toppen, så ta upp toppen och kolla?

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara -07

totte  
#478071 Håller med Slurfi. Vet inget om motorn i sig, men generellt sett är det en riktigt usel strategi att skaffa delar innan man utrett vad som är fel.

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara -07

Kse  
#478101 @Conjacken

Vad är det för årsmodell på bilen och hur långt har motorn gått?
Visst kan du beställa en sotningsdissats om du ändå tänker ta kostnade i fall att hela toppen måste bytas.
Om du väntar en vecka eller två ( eller 4)så kan du få en utförlig arbetsbeskrivning, jag misstänker nämligen att toppen gått på min bil då det varit problem med att få temperaturen i cupen en längre tid, nu skenar dock motortempen så det blir att riva toppen.

Jag kan tipsa om att ringa Contrade i Ockelbo som är proffs på dessa motorer.
070-760 13 16 Hälsa från Skogshuggarn i Kiruna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).