Bilar

Pickup, vilken ska man välja?

39 inlägg 60819 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Pickup, vilken ska man välja?

Hema  
#444330 Om 200 dieselhästar inte räcker, kanske man bör kanske fundera på lastbil?

Användarvisningsbild

Re: Pickup, vilken ska man välja?

Laxtösen  
#444337 Min Mazda CX5 på 175 Hk diesel räcker alldeles utmärkt att dra tungt med, det känns inte klent alls....Har testat med Volvo på 190 Hk och Subaru, dessa var världelösa, Volvo för att det var automat och för låg. Subaru var bara vidrigt klen.
Så det beror ju på om man kan använda kraften i bilen eller ej.
Tittade på en Dodge igår, och ser tyvärr direkt att det blir problem med en så stor bil. Vi ska in på marknader med trånga gator och massor av folk, och kunna backa in släpet på rätt plats....Känns ju väldigt knepigt ju större och osmidigare bilen är, även om den var grymt frän.
Så det måste bli en mindre Pickup.
Hur är era att backa med om ni har tunga släp på dåligt underlag, någon som testat?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pickup, vilken ska man välja?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444346 Jag tror att du skulle tjäna en hel del på att verkligen testa backa och manövrera med en rejäl dragbil
det är så mkt lindrigare för man sitter bra, har bra sikt och kraften/tyngden finns för ett bra resultat.
Så min slutsats är nog som från början, prova själv innan du köper nåt.

Användarvisningsbild

Re: Pickup, vilken ska man välja?

Laxtösen  
#444348 Jo, jag får nog låna hem olika varianter och testa. Som tur är bor jag ju nära flera bilhandlare...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pickup, vilken ska man välja?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444351 Glömde, ska du backa och trixa så måste du såklart ha automatlåda, allt annat vore att dumsnåla.

Avatar Fallback

Re: Pickup, vilken ska man välja?

Hema  
#444403 Backkamera på släpet borde hjälpa.

Användarvisningsbild

Re: Pickup, vilken ska man välja?

Peteflamingstar  
#444408 Tänkte på det här med kylmöjlighet i skåpet, det finns olika varianter av isolerade skåp till pickupflak, ett exempel är Irsta.

Avatar Fallback

Re: Pickup, vilken ska man välja?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444610
Slurfi skrev:Glömde, ska du backa och trixa så måste du såklart ha automatlåda, allt annat vore att dumsnåla.

Funkar alldeles utmärkt med lågväxeln på Hiluxen

Användarvisningsbild

Re: Pickup, vilken ska man välja?

Jeep  
#451102 Lite OT men: I Australien kan de det där med pickup'er. V8 diesel alla dagar i veckan (lyssna och njut...)
Jag håller med Slurfi, testa att backa med en riktig full size pickup, grymt enkelt och stabilt.

:-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).