Sida 6 av 6

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Postat: tis 19 dec 2017, 20:19
av Slurfi

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Postat: tis 19 dec 2017, 20:24
av Uvskogen
Slurfi skrev:https://www.pickupcentersmaland.se/chevrolet.html
Exempel på ÅF

Så bra! Tack, har ju inte skrivit än....

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Postat: ons 20 dec 2017, 11:26
av SkogsGotte
Har tidigare kört Colorado, de sista 4 åren har det blivit Isuzu, måste säga att komforten i Coloradon var betydligt bättre. Lutar mot en nyare Colorado vid nästa bilköp men man får se till våren hur ekonomin ser ut! Varit och provkört nya Isuzu och nya Coloradon är en extremt stor skillnad i komforten, tyvärr är också prisskillnaden stor :/

http://vanservice.se/fabriksnya-bilar/

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Postat: tor 21 dec 2017, 00:35
av Slurfi
@SkogsGotte skrev:Har tidigare kört Colorado, de sista 4 åren har det blivit Isuzu, måste säga att komforten i Coloradon var betydligt bättre. Lutar mot en nyare Colorado vid nästa bilköp men man får se till våren hur ekonomin ser ut! Varit och provkört nya Isuzu och nya Coloradon är en extremt stor skillnad i komforten, tyvärr är också prisskillnaden stor :/

http://vanservice.se/fabriksnya-bilar/

Har du testat köra fullsize och hur klarar sig Coloradon då i komfortjämförelse?

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Postat: tor 21 dec 2017, 07:02
av Uvskogen
SkogsGotte skrev:Har tidigare kört Colorado, de sista 4 åren har det blivit Isuzu, måste säga att komforten i Coloradon var betydligt bättre. Lutar mot en nyare Colorado vid nästa bilköp men man får se till våren hur ekonomin ser ut! Varit och provkört nya Isuzu och nya Coloradon är en extremt stor skillnad i komforten, tyvärr är också prisskillnaden stor :/

http://vanservice.se/fabriksnya-bilar/

Kom ihåg att bilen måste vara inreggad före halvårsskiftet för att den gamla, lägre, skatten ska gälla.

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Postat: tis 26 dec 2017, 18:56
av JörgenO
Även on Navaran inte finns med i rubriken så vill jag ändå göra en kort summering av mina första 1400 mil med den. Jag har haft den ca 500 mil till körning i skog o med släp.
Jag är ingen avancerad terrängkörare men jag har ändå fått använda diffspärren ett par gånger och det är en klar förbättring jämfört med min förra Navara. Den har även högre markfrigång. Nackdelen är att den är ny så jag avstår de trångaste små vägarna nåt år till.
Flaket skall vara lite större än det gamla men det märks knappt. Röjsågen får fortfarande läggas på snedden för att få plats. Däremot får jag lasta 950 kg vilket kommit till nytta då jag körde hem en pall cementblock. Tyvärr stjäl alu-gardinen en del plats och gör att lite högre last inte vilar mot framstammen.

Motorn är stark, tyst o allmänt trevlig o drar 0,8 med mest stadskörning.

För det mesta går den som familjebil o ingen klagar allt för mycket. Baksätet är betydligt bekvämare än i min förra och utrustningsnivån består av el i allting o läder o appar så den är precis som en vanlig bil. Navigatorn pratar svenska till o med. Det bästa är ändå det de kallar birds eye, som består av fyra kameror som gör att man kan se bilen uppifrån i en del av skärmen samtidigt som man även ser fram eller bak, en fröjd att fickparkera.

Det som var viktigt för mig efter en mindre rolig avåkning med min förra var antispinn o antisladd har jag inte testat ännu.

Ett gott betyg kanske är att familjens 19åring hellre lånar min bil än fruns BMW Coupe.

Så än så läge är jag helnöjd och den passar bra som familjebil o förstabil vilket jag hoppades inför köpet.

Ett extra plus är att de på Ivars bil var riktigt duktiga med att välja extraljus o ljusramp o även back o arbetslysena bak. Det är nästan en lite bibliskt att sätta på helljuset o samtidigt mumla ”Varde ljusl :grin:

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Postat: tis 26 dec 2017, 21:14
av Uvskogen
JörgenO skrev:Även on Navaran inte finns med i rubriken så vill jag ändå göra en kort summering av mina första 1400 mil med den. Jag har haft den ca 500 mil till körning i skog o med släp.
Jag är ingen avancerad terrängkörare men jag har ändå fått använda diffspärren ett par gånger och det är en klar förbättring jämfört med min förra Navara. Den har även högre markfrigång. Nackdelen är att den är ny så jag avstår de trångaste små vägarna nåt år till.
Flaket skall vara lite större än det gamla men det märks knappt. Röjsågen får fortfarande läggas på snedden för att få plats. Däremot får jag lasta 950 kg vilket kommit till nytta då jag körde hem en pall cementblock. Tyvärr stjäl alu-gardinen en del plats och gör att lite högre last inte vilar mot framstammen.

Motorn är stark, tyst o allmänt trevlig o drar 0,8 med mest stadskörning.

För det mesta går den som familjebil o ingen klagar allt för mycket. Baksätet är betydligt bekvämare än i min förra och utrustningsnivån består av el i allting o läder o appar så den är precis som en vanlig bil. Navigatorn pratar svenska till o med. Det bästa är ändå det de kallar birds eye, som består av fyra kameror som gör att man kan se bilen uppifrån i en del av skärmen samtidigt som man även ser fram eller bak, en fröjd att fickparkera.

Det som var viktigt för mig efter en mindre rolig avåkning med min förra var antispinn o antisladd har jag inte testat ännu.

Ett gott betyg kanske är att familjens 19åring hellre lånar min bil än fruns BMW Coupe.

Så än så läge är jag helnöjd och den passar bra som familjebil o förstabil vilket jag hoppades inför köpet.

Ett extra plus är att de på Ivars bil var riktigt duktiga med att välja extraljus o ljusramp o även back o arbetslysena bak. Det är nästan en lite bibliskt att sätta på helljuset o samtidigt mumla ”Varde ljusl :grin:

Så enligt dig är diffspärr inte något man borde "pruta bort"?

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Postat: tis 30 jan 2018, 09:10
av Valmet 890
Blev amarok v6 comfortline för mig, alltså 204 hk och en lite enklare utrustningsnivå, men fullt tillräckligt enligt mig, passar perfekt som skogsbil vi gör ingenting med massa lull lull och 20 tums fälgar.
Kört snart 500 mil och är väldigt nöjd än så länge, går inte att jämföra med min gamla 163 hk, blev en annan bil med v6an, kraft finns och betydligt bränslesnålare, klarar den ibland på 0,9 skogvägskörning där den gamla var svår att få under 1,3