Bilar

Statoil Miles bränsle, fungerar det?

18 inlägg 17470 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Statoil Miles bränsle, fungerar det?

jannee  
#350904 Teknikens Värld har testat och Statoil Miles, den,ger en liten bränslebesparing, även andra bolag har liknande tillsatser och skillnaden är nog ganska marginell.
För övrigt är det 5% rapsolja inblandad i handelsdieseln av den orsaken är bolagen också tvingade att tillsätta olika additiver för att inte bränslesystemet ska brak ihop (klibba igen)
Gammal hederlig röddiesel som luktar diesel och är "något" svavelaktig, av den mår motor och insprutning bäst.
För övrigt kör öststatsbilarna på denna soppa, därav lukten och rökmolnen som kan bildas i backarna.

Användarvisningsbild

Re: Statoil Miles bränsle, fungerar det?

Fredrik Reuter  
#350910 Ja, Statoil Miles fick stryk (ganska rejält tycker jag) av OKQ8:as "vanliga", mest i det verkliga testet, men även i labbtestet.

Det var ingen bra reklam ...

   TS
Avatar Fallback

Re: Statoil Miles bränsle, fungerar det?

jannee  
#350986 Detta test kan man nog tolka som man vill. Är säker på att det i princip INTE är någon mätbar skillnad mellan "bensinsorterna".
För övrigt var det 2 olika tester, vilken ska man lita på, eller ska man lita på någon :oops: .
För övrigt är eller var det OKQ8 diesel som var boven till att en massa diesel bilar hux flux stannade med igentäppta filter. Är det så att någon snubbe nu vill rätta till deras skamfilade rykte.
Köp flytande svavel (var man nu får tag i detta) och pytsa i tanken, därefter kan vi mäta :mrgreen:
Vore annars kul om de jämförde Gulfs 98 oktan gentemot Statiols miles och även OKQ8.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).