Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

753 inlägg 320375 visningar 49 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137423 General Motors Truck Company blev GMC Truck blev GMC

http://en.wikipedia.org/wiki/GMC_%28automobile%29

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Vedsugen  
#137429 Bara att vingla vidare då :oops: var bombsäker med viss osäkerhet och googlade till och med och fann http://www.google.se/url?sa=t&source=we ... nAbOY6ChyQ så in på forumet och skrev men men

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137430
Vedsugen skrev:Ang att köpa bil i usa är det lite av att spela på stryktipset då du kan i princip få den hur du vill - största växellådan till mista motorn mm . Mycket praktiskt när du ska rusta en maskinpark åt grabbarna på firman med egna krav på vad ni ska använda dom till men mycket svårt när man ska som begagnad leta efter en speciell modell och har tio på en bilfirma och ingen har samma utrustning mm

Så är det, det kan skilja en hel del mellan pickisar som ser lika ut, på truckforum så brukar
man skriva en förenklad beskrivning av sin pickis ungefär såhär: RCSB 5,3 3.73 33
och det utläses Regular Cab Short Box 5,3 liter 3,73 utväxling 33" däckytterdiameter.
Så man har ett hum om vad man utgår ifrån.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137434 har man en massa pengar över så köper man en jänkare! dom är bändiga å brytiga,långa å breda, värdelös vändradie,tunga å jävliga!drar mycke soppa gör dom säga vad ni vill...men så är det bara! den enda "fördel" jag ser är att det är ett jävla gött muller i motorn! :grin: gillar faktiskt cumminsdieseln bättre än cheva! har man liten k.k eller kommer från norrla.... så kör man jänkare så klart! trots att vi här "nere" har utarmat norr på allt så har dom trots allt råd å köra "bonnsmide" där uppe....konstigt med tanke på att dom dessutom påstår att dom är ju så arbetslösa så.........."jag stämplar" "jo...jag har ju lite ont i en arm jag vettu" bla bla bla........men jag släpa hem en älgoxe i fredags :mrgreen: (sorry slurfi...jag kunde inte hålla mig :grin: )

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137438 Ok, så är det väl, vad vet jag vad du har för komplex?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137442
Slurfi skrev:Ok, så är det väl, vad vet jag vad du har för komplex?



inga alls faktiskt!....mja.... skulle väl var att man börjar få lite bred mittbena då! du då?

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137533 Hej alla glada !

Nu ska vi inte vara sura ! och "klanka ner" på forumanvändare som både äger och kör bilar som är från USA / CANADA ,

en sak att observera dock : sök själva på "nätet" efter en pickis nissan / toyota /+ hela utbudet
finns det en körbar bil med t.e.x 35 000 mil ? det existerar inte ,för det är SKROT

dock ett bra utbud på USA byggda fordon om än rostiga :) finns en del fina också . och andrahandsvärdet verkar orubbat ?

man kan nog dra den slutsatsen här att : folket plockar ut bilar , men när loppet är löpt så är dom "billös" och står där med lösenavg. i näven :ugeek:

så har man en tanke på trp.ekonomi och kör tufft ! då är det läge för en riktig Truck , Cheva 2500 HD eller Ford HD :) bilar som är byggda för att köras med , inga fåniga modelländringar , utprovade produkter sedan lång tid , **== **==

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#137534
Huggarn skrev:
Slurfi skrev:Ok, så är det väl, vad vet jag vad du har för komplex?



inga alls faktiskt!....mja.... skulle väl var att man börjar få lite bred mittbena då! du då?

Du visste ju redan, stämplar, liten, ont i armen osv osv.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

pasvik  
#137784 Hei, fant en Dodge Ram 2500 med 5,9l diesel på finn.no (97modl):Er denne utgaven/modl et bra kjøp? Hvordan er Dodges 5,9l motorer ?

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Vedsugen  
#137905 Cummins diesel är väl näst intill outslitlig men men dom är dyra att hålla på med och resten är av amerikansk kvalite - dvs elkomponenter är i usel kondition och det är mycket problem där på dom .
Tps givaren bruka ge opp med def konverter som följd samt att mototvätt är förödande då kablarna känns som på min gamla raggarbil från 65 och dom är full av sprickor som tar in vatten mm och sedan kkommer det som ett brev på posten med resten .
Vet inte när elpumpen kom på dom men jag tror gasviren försvann typ 2000 och där rasar högtryckspumparna samt att dom äldre är rätt dyra att optimera medans 2003 och fram är fantastiska att trimma . en smarty box och du bara flinar och flinar .
En dodge som trimmas jobbar helt åt motsatta hållet mot cheva och ford som växlar ner och varvar och turbotrycket kommer med ett sus . PÅ dodgen låser lockuppen och varvräknaren fasnar vid 1500 varv och vridet formligen skenar iväg uppåt 1400 nm så växellådan tar grymmt med vrid och det är det som är så underbart med den motorn att den snarare sänker varvet vid belastning och bara vrider / Underbar motor

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144101
Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144102
Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144106 Notera vilka lass de har, en traktorgrävare bara sådär och i andra bilden har han en bunt
byggplyfa mellan hjulhusen, innanför bakluckan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144107
Bild

Den här modellen av påbyggnad ser man överallt i USA, dock aldrig sett i Sverige?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144412
Bild

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).