Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

HEMEK 880 information och fakta?nått att ha?

6 inlägg 6177 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HEMEK 880 information och fakta?nått att ha?

David Grahn  
#85921 Jag söker faktablad och information om hemek 880, tänkte markbereda med en sån så jag undrar om någon vet svagheter och fördelar om den och om det finns faktablad att få tag på.

Tacksam för svar / David



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: HEMEK 880 information och fakta?nått att ha?

Flammy  
#86054 Hejsan!
Det är nog trevlig arbetsmiljö för att markbereda med hänghytt men dom har väl inte dom bästa boggielådorna. Jag har för mig att det är samma som på ciceronerna. Även ramen är väl samma. Den kan spricka på sina ställen men håller man bara ögonen öppna å förstärker på rätt sätt så kan den hålla.. allt beror på hur hårt du tänker köra.. mvh Flammy

Avatar Fallback

Re: HEMEK 880 information och fakta?nått att ha?

David Grahn  
#86420 Hej du!

Det är de uppgifterna jag hört om maskinen, och om man reparerar det man har sönder brukar man lära sig (i bästa fall)
Jag har ringt till tigercat och koppom maskin men de hade inga böcker till hemeken.
I går provkörde jag maskinen och tyckte den verkade trevlig framför allt tyst och lite vibrationer.
Det satt en iveco motor under huven och de verkar vara bra men fortfarande ingen teknisk information så jag undrar om det finns nån barmhärtig skogsarbetare som vill erbjuda lite mer info om maskinen är jag tacksam

/ David

ps: maila gärna data blad mm till david.grahn@hotmail.com

   TS
Avatar Fallback

Re: HEMEK 880 information och fakta?nått att ha?

David Grahn  
#86816 Jag hittade reservdelskatalog och instruktionsbok hos Alftaprodukter de levererade inom ett dygn det får man tacka för :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: HEMEK 880 information och fakta?nått att ha?

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87024 Har nu scanat in två faktabrochyrer på Hemek :
Hemek 880 1.1997.jpg
Hemek 880.jpg

Avatar Fallback

Re: HEMEK 880 information och fakta?nått att ha?

mr deere  
#123512 Hej körde 880 med mowi170kran och woodking agg aggergatet var det enda positiva med den maskinen.
Hadde mycket problem med midjan och den där jävla mowi skiten bytte ca 68000 lyft kolvar och var än en mowi skit spricker och är det helt normalt och bara att svetsa körde 880 ett år i min gudskelov annars gröna och fina kariär ;) men mitt tips köp en 1710 i stället så kommer du fram ;)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).