Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Bamse

7 inlägg 7340 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bamse

Boman650  
#325651 Hoj är det nån som vet vars man kan få tag reservdelar till en bamse. Är ute efter styrlameller till en bamse som behöver lite omvårdnad =)



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bamse

j-eg63  
#325667 Svärds i Alfta lär nog kunna hjälpa dig :surp:
http://www.foretagsfakta.se/Alfta/Sv%C3 ... _AB/472166

Användarvisningsbild

Re: Bamse

Boman650  
#325756 Tackar för det tipset ska förmedla det till ägarn =)

   TS
Avatar Fallback

Re: Bamse

Matti1987  
#326504 ja svärds kan hjälpa dej med styrlamelerna och plåtlamellerna om du behöver nya så far du till en kille med laserskärare :D har sj jort dena renovering nyligt på bägge sider kom i håg å kolla över pakboxarna och o ringarna i slutväxeln och växelådan så du inte förstör dom nya lamelerna sän =) om du bor norr över i landet å behöver plåtskiverna så har jag et tips väm du kan vända dig till Dom har måten på kugarna färdigt bara tryka på + eller - beronde på hur sliten din kopling är å dom kan säkert skikka dom med i så fall jorde mina där i högkvalitatift stål :D

Avatar Fallback

Re: Bamse

Stornalle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349352 Hej, jag ska ev ta och gå genom styrkopplingarna på min bamse var får man tag i stållamellerna?

Avatar Fallback

Re: Bamse

Matti1987  
#349908 hejsan de gör du änklast och går till någån som har en laserskärare :P sstl i luleå borde ha kvar måtten sen jag jorde mina blev perfekt :D har en del begagnade sådana om du är intreserad av det med =)

Användarvisningsbild

Re: Bamse

jan.34  
#388006 Hej Kanske lite off topic.
Någon som har röd bamse med Sepson visch och hydraulpump som kan ta lite bilder på hur det "ska" se ut. Jag håller på och monterar vinsch och vill gärna veta hur drivningen till pumpen mm sett ut. Jag skulle också önska bilder på röret mellan hydraulventilen och returoljefiltret.

Janne

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).