Jakt och Fiske

Älgjakten 2017

98 inlägg 28521 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

husqvarna_med_sthil  
#477157 Gått med hund i åtta dagar och det har tagits upp älg varje dag. Tyvärr har vi så mycket restriktioner så det är nästan omöjligt att få skjuta för dem trots deras idoga arbete men det finns en anledning till restriktionerna jag köper. Hur som har det iaf skjutits en kalv för den ene på gångstånd hittills. Nu släpps det nog på skjutbara djur, har fem kor kvar och fem kalvar kvar att skjuta.

Tyvärr fick jag inget poserande med hund och älg då han valde fortsätta med Kon fram till nio på kvällen innan han gav upp. Bröt honom vid ett tillfälle när jag var in på ståndet men släppte tillbaka honom till älgen så fick han skälla vidare men gav sig vid nio.

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

Kippen  
#477173
Karlsson_98 skrev:Fick skjuta en liten 4 taggare idag, första älgen för mig! Igår fick vi en 10 taggare [emoji2]

Då får vi lyfta på hatten och gratulera.

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

Erre  
#477175 Grattis Karlsson_98.

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

sundelius  
#477199 Grattis 98:an

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

JensSkoog  
#477234 Det här måste väl vara bästa bild tagit under jakten:

http://www.side3.no/sigmund-fikk-sjelde ... 81570.html

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

chiwas  
#477297
husqvarna_med_sthil skrev:Gått med hund i åtta dagar och det har tagits upp älg varje dag. Tyvärr har vi så mycket restriktioner så det är nästan omöjligt att få skjuta för dem trots deras idoga arbete men det finns en anledning till restriktionerna jag köper. Hur som har det iaf skjutits en kalv för den ene på gångstånd hittills. Nu släpps det nog på skjutbara djur, har fem kor kvar och fem kalvar kvar att skjuta.

Tyvärr fick jag inget poserande med hund och älg då han valde fortsätta med Kon fram till nio på kvällen innan han gav upp. Bröt honom vid ett tillfälle när jag var in på ståndet men släppte tillbaka honom till älgen så fick han skälla vidare men gav sig vid nio.

En gråhund?
Har en likadan , men det är bra med mycket jakt i dom.
Tråkigt att dom inte stannar när dom gjort ett bra jobb.

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

husqvarna_med_sthil  
#477367 En Karelare/Gråhund. Ja han stannar inte vid skjuten älg annat än att kolla så den är död, sedan fortsätter han med nästa älg om där finns någon. Jo det är lite praktiskt besvärligt om inte annat helt klart. Den här hunden bryr sig inte om man skjuter för honom, han bara tar upp och ställer sedan är det skällning tills älgen går ner för en kula eller att han viker ner sig efter 12-20 timmar. Jag kan ta in honom på ståndet och gör det då och då men släpper alltid tillbaka honom till älgen igen.

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

80-90  
#478105
1508830236_image.jpg
Bolagsjakt i dag !! Ha börjar bra . Vi har fått en tjur än så länge .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).