Jakt och Fiske

Lingonplockare som stör älgjakten

21 inlägg 14282 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lingonplockare som stör älgjakten

hinowa  
#425615 Jag satt i ett älgtorn när jag hör en massa prat på ett obegripligt språk,jag klättrar ned och går ned till en basväg
där står en risig transit buss och en massa folk med hinkar,jag försökte prata engelska med dom,men ingen förstod,
fick ta en pinne och ritade i gruset en björn och visade att den var skade skjuten,det svåraste var blodet.
Tur var att jag hade glömt tvätta av min blodiga kniv,så då fattade dom riktigt :mrgreen:
Fort som fan hoppade dom in i bussen och drog iväg :lol:
Konstigt nog dök det inte upp andra på samma ställe.



   TS
Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

Vilsten  
#425618 Om någon som pratade ett språk jag inte förstod drog fram en blodig kniv skulke jag också sticka fort ;)

Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

hinowa  
#425623 Visst är det en jäkla tur att man förstår språket i det land man är född i :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

Vardon  
#425630 Blodiga knivar är ett univiseral språk,

Säg mig jagar du Björn som pistvakt jagar bjärv, hoppar upp på ryggen och lägger ett snitt över halsen?

Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

hinowa  
#425642 Ja jagar bjärv :lol: ,å sedan tar jag ett svälg ur 75:an :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425654 Lingon i december?

Användarvisningsbild

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

Kebbe  
#425669 Märkligt inlägg, men jag ber om ursäkt för mitt olämpliga språkbruk tidigare.
Jag hakade upp mig på "Tur var att jag hade glömt tvätta av min blodiga kniv, så då fattade dom riktigt" och kände stor olust inför min inre bild där, med en jägare som stod och gestikulerade med en blodig kniv framför bärplockarna. När jag sedan inte tänkte färdigt utan fick för mig att det hänt nyligen och ingen björnjakt nu pågår så blev det tvivelaktigt för mig.
Jag hoppas att min ursäkt ska accepteras av trådskaparen och alla andra som tagit illa vid sig.
Det är nog dags att jag tar en längre ledighet och laddar batterierna tror jag. :oops:
Senast redigerad av Kebbe ons 28 dec 2016, 18:02, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425670 Kebbe! Var står det att denna episod utspelar sig i december? Den kan ju lika gärna utspelat sig i september, då det är älgjakt i norr.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

axwell  
#425691
Kebbe skrev:Far åt helvete din provokativa lögnare och därtill uppviglare och visa dig inte i samma alias på detta forum igen förrän du endera blivit smartare i huvudet så dina lögner passar in i de årstidernas växlingar vi andra upplever eller du kan förklara vad f*n din kniv och blodet hade att göra i det saknade sammanhanget mellan språket och resten av den fabulösa historien.


Vart tog det goda humöret vägen?
Det här var ju en mustig historia :lol:

Älgjakten i @hinowa s trakter börjar första veckan september med ett kort uppehåll i slutet av september och fortsätter sen tom 31 januari nästa år.

Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

hinowa  
#425696 Lögnare?
Akta så du inte spräcker livstycket!
Pekade på blodet på kniven och sedan på den ritade björnen i gruset,vad göra när det inte går att göra sig förstådd.
Uppviglare till vad då?
Ta ett djupt andetag innan du kallar andra för lögnare!

   TS
Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

hinowa  
#425697 Synd att det finns små patroner som dig Kebbe som misstror andra och kallar andra för lögnare
:lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

Robertberg  
#425699 När utspelade sig denna historia?

Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

hinowa  
#425701 Det var för ca7 år sedan,männen och kvinnorna som kom i bussen såg ut som mongoler inte tailändare.
Missunnar dom inte att plocka lingon!Men det var en massa trafik vid detta tillfälle.Och att dom kan få in så mycket folk i en transitbuss
med packningar :surp:

   TS
Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

Robertberg  
#425703 Tänk att det var så enkelt! Med den tidsangivelsen från början hade det inte blivit några missförstånd :smile:

På tal om bärplockare! :lol:

Avatar Fallback

Re: Lingonplockare som stör älgjakten

hinowa  
#425704 Ja, man skall väl inte behöva skriva datum och tid när en sak händer,för den sakens skull behöver inte små patroner sitta och skriva att man är en
lögnare och uppviglare!

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).